VLSI дизајн со PLD и FPGA компоненти
1. Наслов на наставниот предмет |
VLSI дизајн со PLD и FPGA компоненти |
|||||||
2. Код |
3ФЕИТ05З001 |
|||||||
3. Студиска програма |
КТИ, КХИЕ |
|||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
|||||||
5. Степен |
Прв циклус студии |
|||||||
6. Академска година/семестар |
IV/7 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 |
|||||
8. Наставник |
Д-р Катерина Ралева |
|||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
|
|||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Запознавање со концептот на програмабилни компоненти, опис и разработка на јазикот за опис на хардвер - VHDL. Студентот што ќе го заврши курсот треба да биде оспособен за самостојно дизајнирање на комплексни дигитални кола и системи со помош на VHDL и нивна синтеза на FPGA развојна платформа. |
||||||||
11. Содржина на програмата: VLSI дизајн и потребата од јазици за опис на хардвер (HDL). Расположиви технологии за изработка на интегрирани кола. Едноставни програмабилни логички компоненти (SPLD): PAL, GAL, PLA. Програмабилни технологии. Комплексни програмабилни логички уреди (CPLD) - основна архитектура,типови на програмабилни интерконекци, шеми за дистрибуција на И-рамнина и интерна структура на макроќелии кај комерцијални CPLD. FPGA – основни карактеристики и основна архитектура. Имплементација на комбинациона логика во CLB. Архитектура на типични претставници на FPGA компоненти од водечки производители.Структура на VHDL - ентитети и архитектури.Дефинирање на сигнали.Паралелни и секвенцијални наредби. VHDL опис на комбинациона и секвенцијална логика. Datapath компоненти. Конечни автомати и контролери. RTL дизајн. Мемориски компоненти и мемориски контролери. Хиерархија во дизајнирањето на големи дигитални системи. Програмабилни компоненти за мешани сигнaли. |
||||||||
12. Методи на учење: Комбиниран начин на учење: предавања, аудиториски и лабораториски вежби, подржани со презентации и визуелизација на концептите, активно учество на студентите преку тестови и задачи за решавање на час, проектни задачи. |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
3 + 1 + 1 + 0 |
|||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 |
|||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
45 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
30 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
10 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
15 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
70 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
20 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
10 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
10 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
60 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Следење на предавањата и аудиториските вежби и успешно изведени лабораториски вежби. |
|||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
|||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети. |
|||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Kevin Skahill |
VHDL for Programmable Logic |
Pearson Education |
2006 |
||||
22.2. Дополнителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Frank Vahid |
Digital Design |
John Wiley & Sons, Inc. |
2007 |
||||
2 |
S. D. Brown and Z. G. Vranesic |
Fundamentals of Digital Logic with VHDL Design |
McGraw-Hill |
2005 |