Ветрогенератори и ветрогенераторски системи
1. Наслов на наставниот предмет |
Ветрогенератори и ветрогенераторски системи |
|||||||
2. Код |
3ФЕИТ02З001 |
|||||||
3. Студиска програма |
ЕАОИЕ |
|||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
|||||||
5. Степен |
Прв циклус студии |
|||||||
6. Академска година/семестар |
IV/7 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 |
|||||
8. Наставник |
Д-р Влатко Стоилков |
|||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
Положени: Основи на обновливи извори на енергија |
|||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Студентот ќе се здобие со основни предзнаења поврзани со експлоатацијата на енергијата на ветрот како обновливи извор на енергија, применетите технологии за конверзија на енергијата на ветрот во електрична и структурата на ветрогенераторските системи. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Ветрот како обновлив извор на енергија. Компоненти на ветрогенераторите. Состав и структура на ветро¬генераторските системи. Копнени и вонкопнени ВГС. Одлики на електричните машини наменети за ветрогенераторски системи. Ветрогенератори со активна и пасивна регулација. Ветрогенераторски системи со директно и индиректно погонување. Управување на ветрогенераторите. Динамика на ветрогенераторте. Предности и недостатоци на мрежно поврзани и автономни ВГС. Интеракција на ВГ и електроенергетскиот систем. Ветерни полиња. Влијанија на искористувањето на енергијата на ветрот врз околината Економика на енергијата на ветрот.. |
||||||||
12. Методи на учење: Предавања, аудиториски и лабораториски вежби , семинарски трудови, тимска и самостојна работа |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
3 + 1 + 1 + 0 |
|||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 |
|||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
45 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
30 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
30 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
30 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
45 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
5 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
10 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
5 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
80 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
редовно посетување на предавањата, аудиториските и лабораториските вежби |
|||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
|||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети |
|||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Sathyajith Mathew |
Wind Energy Fundamentals, Resource Analysis and Economics |
Springer |
2006 |
||||
2 |
R. Gasch, J. Twele |
Wind Power Plants Fundamentals, Design, Construction and Operation |
James&James |
2002 |