Технолошки иновации
1. Наслов на наставниот предмет |
Технолошки иновации |
|||||||
2. Код |
3ФЕИТ08Л015 |
|||||||
3. Студиска програма |
ЕАОИЕ, ЕЕС, ЕЕУМ, КСИАР, КТИ, КХИЕ, ТКИИ |
|||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
|||||||
5. Степен |
Прв циклус студии |
|||||||
6. Академска година/семестар |
IV/8 |
7. Број на ЕКТС |
3.00 |
|||||
8. Наставник |
Д-р Христина Спасевска |
|||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
|
|||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Студентите ќе се стекнат основни знаења за управување со иновативниот процес, процесот за патентирање, механизмите за подршка и иновациите во новите технологии. Со примена на методи за индивидуално и тимско планирање и толкување, студентите ќе ги развиваат своите иновативни идеи, креативното размислување и вештините за спроведување на иновативни проекти. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Поим и дефиниција за иновација и иноваторство. Иновација и креативност. Препознавање на можности и генерирање идеи. Видови иновации. Иновациски процес. Управување на иновациски процес. Интелектуална сопственост кај иновациите. Патент процес за патентирање. Лиценца, франшиза и трговска марка. Иновациски стратегии. Алатки и механизми за поддршка на иновациите и нивна комерцијализација. Иновативни процеси и технологија. Технолошки иновации. Анализа на индустријата и конкурентност. Трансфер на технологии. Модел на тројна спирала. Еволуција на моделите на тројна спирала. Вовед во организациски модели за трансфер на технологии. Технолошки парк, акцелератор, инкубатор, спин-оф и старт-ап компанија. |
||||||||
12. Методи на учење: Предавања, презентации, аудиториски вежби |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
2 + 1 + 0 + 0 |
|||||||
14. Распределба на расположивото време |
90 |
|||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
30 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
15 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
15 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
15 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
15 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
10 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
30 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
20 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
40 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 49 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 50 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Редовно посетување на наставата |
|||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
|||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети |
|||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Христина Спасевска |
Учебно помагало по предметот технолошки иновации |
|
|
||||
2 |
Мирјана Станковиќ и Братислав Станковиќ |
Трансфер на технологии во РМ |
ДЗИС |
2013 |
||||
22.2. Дополнителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Peter F. Drucker |
Innovation and Entrepreneurship |
Harper & Row |
2006 |
||||
2 |
Melissa A. Schilling |
Strategic Management of Technological Innovation |
Mc Graw Hill Education |
2016 |