Современи процесорски архитектури
1. Наслов на наставниот предмет |
Современи процесорски архитектури |
|||||||
2. Код |
3ФЕИТ07З032 |
|||||||
3. Студиска програма |
КТИ, КХИЕ |
|||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
|||||||
5. Степен |
Прв циклус студии |
|||||||
6. Академска година/семестар |
IV/7 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 |
|||||
8. Наставник |
Д-р Аристотел Тентов |
|||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
Положени: Компјутерски архитектури, Логички дизајн |
|||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Запознавање со функциите на модерните елементи од современтите процесорски системи: разни концепти за паралелизам на иструкции, синхронизација на мултипроцесори, современ дизајн на мемориска хиерархија и практични примери. По завршување на курсот студентите ќе бидат оспособени за анализа и проектирање на современи процесорски архитектури. |
||||||||
11. Содржина на програмата: ВОВЕД современи компјутерски архитектури. Класи на компјутери и насоки на развој. Перформанси на компјутерски системи. Квантитативни пристапи за дизајн на компјутери. Паралелизам на инструкциско ниво. Гранење со предвидување. Податочни зависности и динамичко распоредување. Хардверски-базирано шпекулативно извршување. Напредни техники за достава на инструкции и шпекулација. Споредба на хардверска наспроти софтверска шпекулација. Повеќенитност - решение на ограничувањата на паралелизмот на инструкциско ниво. Паралелно процесирање. Симетрични повеќе-процесорски системи со споделена меморија и дистрибуирана меморија. Синхронизација. Одржување на конзистентност на меморијата. Запознавање со Sun T1,Т2,Т3 и Т4 процесорите. Дизајн на мемориска хиерархија. Оптимизации на перформанси на кеш меморија. Мемориска технологија и оптимизации. Виртуелна меморија и виртуелни машини. Системи за складирање. I/O перформанси, надежност и тестирање. Дизајнирање и евалуација на I/O систем. |
||||||||
12. Методи на учење: Лабораториски вежби, практична работа и настава |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
2 + 2 + 1 + 0 |
|||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 |
|||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
30 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
45 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
15 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
30 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
60 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
0 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
40 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
0 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
60 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Лабораториски вежби |
|||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
|||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети |
|||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Џон Л. Хенеси, Дејвид А. Петерсон |
Компјутерска архитектура |
Превод влада |
2011 |
||||
2 |
Ендрју С. Таненбаум |
Структурирана компјутерска организација |
превод влада |
2012 |
||||
3 |
Patterson D.A, Hennessy J.L. |
Computer Organization and Design: The Hardware/Software Interface, 5th Ed. |
Morgan Kaufmann |
2013 |