Принципи на управување со квалитет
1. Наслов на наставниот предмет |
Принципи на управување со квалитет |
|||||||
2. Код |
3ФЕИТ03Л009 |
|||||||
3. Студиска програма |
ЕАОИЕ, ЕЕС, ЕЕУМ, КСИАР, КТИ, КХИЕ, ТКИИ |
|||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
|||||||
5. Степен |
Прв циклус студии |
|||||||
6. Академска година/семестар |
IV/8 |
7. Број на ЕКТС |
3.00 |
|||||
8. Наставник |
Д-р Марија Чундева-Блајер |
|||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
|
|||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Осознавање на основите и принципите на управување со квалитет, основите на стандардите (пред се на ISO 9001), како и математичките основи за проучување на квалитетот. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Историја и развој на управувањето со квалитет. Квалитет - основни поими. Стандарди за квалитет ИСО 9001. Управување со вкупен квалитет. Математички основи - преглед на основните статистички поими и концепти. Вовед во дијаграмите за управување со квалитет. Специјални дијаграми за управување со квалитет. Спецификација на гранични вредности, толеранција и сродни техники. Управување со процеси. Експерименти во индустријата. Синтеза на робусни системи. Доверливост. Прифатливост на примероци. |
||||||||
12. Методи на учење: Комбиниран начин на учење: предавања, подржани со презентации, домашни задачи, проектни задачи и аудиториски вежби. |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
2 + 1 + 0 + 0 |
|||||||
14. Распределба на расположивото време |
90 |
|||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
30 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
15 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
15 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
15 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
15 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
20 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
20 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
10 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
50 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Редовно посетување на наставата и вежбите |
|||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
|||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети |
|||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Hoyle, David |
ISO 9000 Quality Systems Handbook |
Butterworth-Heinemann |
2001 |
||||
2 |
Harrison, M. Wadsworth |
Modern Methods for Quality Control and Improvement |
John Wiley |
2003 |
||||
3 |
Allen, T. Theodore |
Introduction To Engineering Statistics and Six Sigma |
Springer |
2006 |
||||
22.2. Дополнителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
ISO, IEC, EN |
Меѓународни стандарди за квалитет и оценка на сообразност |
ISO, IEC, EN |
|