Примена на енергетски преобразувачи во обновливи извори на енергија
1. Наслов на наставниот предмет |
Примена на енергетски преобразувачи во обновливи извори на енергија |
|||||||
2. Код |
3ФЕИТ02Л019 |
|||||||
3. Студиска програма |
ЕАОИЕ |
|||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
|||||||
5. Степен |
Прв циклус студии |
|||||||
6. Академска година/семестар |
III/6 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 |
|||||
8. Наставник |
Д-р Гога Цветковски |
|||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
Положени: Основи на електрични кола |
|||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Основна цел на предметот е надоградување на знаењето на студентите од областа на енргетските преобразувачи и нивно воведување во практичната работа и примена на преобразувачите во разни области преку изработка на лабораториски вежби со современа опрема. Истотака ќе бидат воведени и во техниките на моделирање и симулација на најзастапените енергетски преобразувачи применети во системите со обновливи извори на енергија. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Компјутерско моделирање на енергетски преобразувачи со помош на софтверските пакети PESIM и MATLAB-SIMULINK. Магнетни компоненти применети кај енергетските преобразувачи (ЕП). Виши хармоници и нивно влијание од аспект на изворот и од аспект на електричната машина. Филтрирање на вишите хармоници. Уреди за заштита на струјните кругови во енергетските преобразувачи. Принципи, видови и техники на широчинско импулсна модулација и нејзина примена кај енергетските преобразувачи за напојување и регулација на електричните машини. Напонски и струјни инвертори за напојување и регулација на машините за наизменична струја. Резонантни конвертори. Примена на ЕП во уреди за непрекинато напојување со еднонасочна и наизменична електрична енергија. Современи тенденции на примена на ЕП во регулацијана на машините за еднонасочна и назименична струја. Примена на ЕП во еднонасочен пренос на ЕЕ и FACTS уреди. |
||||||||
12. Методи на учење: Интерактивни предавања, аудиториски и лабораториски вежби. |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
3 + 1 + 1 + 0 |
|||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 |
|||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
45 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
30 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
20 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
15 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
70 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
0 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
25 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
5 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
70 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Реализирани активности 15.1 и 15.2 |
|||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
|||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети. |
|||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Гога Цветковски |
Примена на енергетски преобразувачи во ОИЕ-умножени предавања |
|
2016 |
||||
2 |
Гога Цветковски |
Упатство за лабораториски вежби по предметот Примена на енергетски преобразувачи во ОИЕ |
|
|
||||
22.2. Дополнителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Mohammad Rashid |
Power Electronics Handbook |
Academic Press |
2001 |