Операциски и финансиски менаџмент во техниката
1. Наслов на наставниот предмет |
Операциски и финансиски менаџмент во техниката |
|||||||
2. Код |
3ФЕИТ04Л015 |
|||||||
3. Студиска програма |
ЕЕУМ |
|||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
|||||||
5. Степен |
Прв циклус студии |
|||||||
6. Академска година/семестар |
III/6 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 |
|||||
8. Наставник |
Д-р Атанас Илиев |
|||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
|
|||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Стекнување на знаења и вештини за успешно изведување на операциите како значаен дел од производниот процес, нивно подобрување и создавање додадена вредност. Стекнување знаења за разбирање на финансиските аспекти на работниот процес, финасиското опкружување и методите за финасиска анализа |
||||||||
11. Содржина на програмата: Предизвиџи во операцискиот и финасискиот менаџмент. Синџири на вредност.Системски пристап во анализа на процесите. Донесување одлуки во услови на ризик и неизвесност. Контрола и алатки за управување на процесите. Менаџмент на промени. Производен систем на Тојота. Just in Time систем за управување со залихи. Системи за предвидување. Анализа на временски серии. Делфи и сценарио метода. Планирање на ресурсите – ERP системи. Основни функции и принципи на финансискиот менаџмент и нивна примена во техниката, Диверсификација на финасискиот ризик, Портфолио пристап. Проекции на готовински cash flow. Критериуми за прифаќање на технички проекти како инвестиција. Анализа на осетливост. |
||||||||
12. Методи на учење: Предавања поддржани со презентации, интерактивни предавања, аудиториски вежби со решавање на практични примери, самостојна изработка на домашни задачи. |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
3 + 2 + 0 + 0 |
|||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 |
|||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
45 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
30 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
30 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
30 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
45 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
25 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
25 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
10 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
40 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Редовно посетување на наставата и изработка на домашните и проектните задачи |
|||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
|||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети |
|||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
P. Lewis, S. Goodman, P. Fandt, J. Misclitsch |
Management – Challenges for Tomorrow’s Leaders |
Tomson South West -High Education |
2007 |
||||
2 |
E. Brigham, J. Houston |
Fundamentals of Financial Management |
Cengage Learning |
2015 |
||||
3 |
Ли Крајевски, Л. Рицман, М. Малхорта |
Оperation managemet – process and value chain |
Проект на владата на РМ |
2009 |
||||
22.2. Дополнителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
E. Helfert |
Financial Analyses Tools and Techniques – |
McGraw Hill |
2001 |