Оперативни системи
1. Наслов на наставниот предмет |
Оперативни системи |
|||||||
2. Код |
3ФЕИТ07З022 |
|||||||
3. Студиска програма |
КТИ, КХИЕ |
|||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
|||||||
5. Степен |
Прв циклус студии |
|||||||
6. Академска година/семестар |
III/5 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 |
|||||
8. Наставник |
Д-р Марија Календар |
|||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
Положени: Податочни структури и програмирање, Програмирање и алгоритми |
|||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Запознавање со концептите на работа на оперативните системи, концептите на процеси, синхронизација на процеси, управување со меморијата, драјвери за I/O уреди. По завршување студентите ќе бидат оспособени за работа со оперативните системи и основно познавање на драјвери. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Организација на компјутерски системи. ОС концепти. Развој на оперативните системи. Елементи на ОС. Архитектура на ОС. Јадра на ОС. Микројадрена архитектура. Виртуелизација и видови виртуелни машини. Вовед во процеси. Процеси во ОС. Креирање и управување со процеси. Нитки. Управување со нитки. Распоредување на процеси кај едно-јадрени и повеќе-јадрени системи. Меѓупроцесна комуникација и синхронизација на процеси. Семафори. Мутекси. Монитори. Датотечни системи во ОС. Управување со меморијата. Виртуелна меморија. Влезно-излезни уреди. Модули и драјвери. |
||||||||
12. Методи на учење: Предавања, аудиториски и лабораториски вежби |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
2 + 2 + 1 + 0 |
|||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 |
|||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
30 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
45 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
25 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
20 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
60 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
10 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
10 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
0 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
80 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Лабораториски вежби |
|||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
|||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети |
|||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Ендрју С. Таненбаум |
Модерни оперативни системи, 3 издание |
превод влада |
2014 |
||||
2 |
Andrew S. Tanenbaum, Albert WoodHull |
Operating systems design and implementation, 3 Ed. |
Pearson |
2006 |
||||
3 |
Silberschatz A., Galvin P.B., Gagne G. |
Operating systems concepts. 9th Ed. |
Wiley |
2012 |