Мали и специјални електрични машини
1. Наслов на наставниот предмет |
Мали и специјални електрични машини |
|||||||
2. Код |
3ФЕИТ02З014 |
|||||||
3. Студиска програма |
ЕАОИЕ |
|||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
|||||||
5. Степен |
Прв циклус студии |
|||||||
6. Академска година/семестар |
IV/7 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 |
|||||
8. Наставник |
Д-р Гога Цветковски |
|||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
Положени: Основи на електрични кола |
|||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Предметот претставува напреден курс за проучување на малите и специјални електрични машини, со посебен осврт на нивната експериментална анализа. Студентот стекнува проширени и продлабочени знаења за спецификите, конструктивната изведба и принципот на работа на малите и специјални електрични машини како и за можностите за нивната примена. Студентот е оспособен за анализа на малите и специјални електрични машини, како и за нивно поврзување и имплементација во современите автоматизирани индустриски процеси во индустријата, домаќинствата и стопанските објекти. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Вовед. Поделба на малите и специјални ЕМ (МСЕМ). Еднофазни асинхрони микромотори (ЕАММ): принцип на работа; добивање вртливо поле; двофазни системи. Елементи за дефазирање. Видови ЕАММ. Еквивалентни шеми и енергетски дијаграм на ЕАММ. Кондензаторски АММ. Мотор со засечени полови. Синхрони микромотори (СМСЕМ): принципи; поделба. СМСЕМ со перманентни магнети. Синхрони реактивни ММ. Специјални видови реактивни МСЕМ. Синхрони хистерезни МСЕМ. Еднофазни/универзални колекторски МСЕМ со сериска возбуда: теорија, примена. Сервомотори: принцип на работа, поделба, примена. Начини на управување и видови. Еднонасочни сервомотори. Сервомотори: принцип на работа, поделба, примена. Начини на управување и видови. Асинхрони сервомотори. Чекорни микромотори. Тахогенератори: принцип на работа, видови, грешки, примена. Еднонасочни/синхрони /асинхрони тахогенератори. Селсини: изведба и видови, принцип на работа. Линеарни мотори. |
||||||||
12. Методи на учење: Предавања поддржани со презентации, интерактивни предавања, лабораториски вежби, самостојна изработка на семинарска работа, учење со електронско опкружување. |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
3 + 0 + 2 + 0 |
|||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 |
|||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
45 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
30 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
35 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
10 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
60 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
0 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
25 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
5 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
70 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Реализирани активности 15.1 и 15.2 |
|||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
|||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети. |
|||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Лидија Петковска |
Микромашини |
ЕТФ-Скопје |
1995 |
||||
2 |
Гога Цветковски |
Практикум за лабораториски вежби по предметот Мали и специјални електрични машини |
|
2016 |
||||
22.2. Дополнителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Фицџералд, Кинглси, Уманс |
Електрични машини |
Датапонс-Скопје |
2013 |