Логички дизајн
1. Наслов на наставниот предмет |
Логички дизајн |
|||||||
2. Код |
3ФЕИТ12З009 |
|||||||
3. Студиска програма |
КТИ, КХИЕ |
|||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
|||||||
5. Степен |
Прв циклус студии |
|||||||
6. Академска година/семестар |
II/3 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 |
|||||
8. Наставник |
Д-р Катерина Ралева |
|||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
|
|||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Запознавање со основите на дигиталниот логички дизајн (постапки и закони за анализа и проектирање на логички кола и логички мрежи). По завршување на курсот, студентот ќе биде оспособен за анализа и проектирање на логички кола и едноставни логички системи. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Бројни системи и кодови.Основи на Булова и прекинувачка алгебра. Основни логички операции и кола. Логички променливи, изрази и функции. Приказ на логички функции. Реализација на логичките функции со основните логички кола. Универзални множества. Реализација на логичките функции со НИ и НИЛИ кола.Техники за минимизација на логичките функции. Анализа и синтеза на логички функции. Комбинациони логички мрежи. Индикаторски системи. Реализација на мрежи со мултиплексери, демултиплексери, декодерски и кодерски мрежи. ROM меморија (синтеза на функции со PROM меморија), програмабилна логика (PAL/GAL, PLA и синтеза на функции со PLA). Мемориски кола - лечеви, флипфлопови, регистри. Синхрона секвенцијална логика -бројачи. Мурова и Милиева секвенцијална мрежа. Синхрона секвенцијална мрежа како автомат со конечен број на состојби. Процедура за дизајнирање конечен автомат. |
||||||||
12. Методи на учење: Комбиниран начин на учење: предавања, аудиториски и лабораториски вежби, подржани со презентации и визуелизација на концептите, активно учество на студентите преку тестови и задачи за решавање на час, проектни задачи |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
3 + 1 + 1 + 0 |
|||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 |
|||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
45 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
30 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
0 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
15 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
90 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
30 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
0 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
10 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
60 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Следење на предавањата и аудиториските вежби и успешно изведени лабораториски вежби. |
|||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
|||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети. |
|||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
М. Морис Мано, Мајкл Д. Цилети |
Дигитален дизајн |
Арс Ламина (превод на македонски) |
2010 |
||||
2 |
N. Balabanian, B. S. Carlson |
Digital Logic Design Principles |
John Wiley & Sons, Inc. |
2001 |
||||
3 |
McCluskey, E.J. |
Logic Design Principles |
Prentice Hall |
1986 |