Фотоволтаични системи
1. Наслов на наставниот предмет |
Фотоволтаични системи |
|||||||
2. Код |
3ФЕИТ04Л029 |
|||||||
3. Студиска програма |
ЕАОИЕ, ЕЕУМ |
|||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
|||||||
5. Степен |
Прв циклус студии |
|||||||
6. Академска година/семестар |
III/6, IV/8 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 |
|||||
8. Наставник |
Д-р Димитар Димитров |
|||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
|
|||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Стекнување на знаења за функционирањето на фотоволтаичните (ФВ) системи. Оспособување за идентификација на исплатлива примена. Оспособување за правилен избор на локација и компоненти. Запознавање со методите за анализа и димензионирање на ФВ системите. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Вовед, примена и типови на фотоволтаични (ФВ) системи. Карактеристики и компоненти на сончевото зрачење. Бази на податоци со метеоролошки податоци. Процеси при конверзија на сончевата во електрична енергија во ФВ ќелија. Струјно-напонски карактеристики на ФВ ќелии и влијание од температурата. Типови на ФВ ќелии и нивни карактеристики. Состав на ФВ генератор. Останати компоненти на ФВ системите. ФВ системи врзани на мрежа. Автономни ФВ системи. Хибридни ФВ системи. Електрично поврзување на компонентите и топологии. Носечки конструкции и избор на поволна локација за инсталирање на ФВ системи. Техно-економска анализа на ФВ системите. Методи за димензионирање на ФВ системите. |
||||||||
12. Методи на учење |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
3 + 1 + 1 + 0 |
|||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 |
|||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
45 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
30 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
30 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
30 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
45 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
35 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
10 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
5 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
50 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Редовно посетување на наставата и изработка на домашни проектни задачи. |
|||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
|||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети. |
|||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
|
Planning and Installing Photovoltaic Systems |
DGS/Berlin |
2008 |
||||
2 |
Heinrich Häberlin |
Photovoltaics System Design and Practice |
John Wiley & Sons Ltd. |
2012 |
||||
3 |
Tamer Khatib, Wilfried Elmenreich |
Photovoltaic Solar Energy Generation Using MATLAB® |
John Wiley & Sons Ltd. |
2016 |
||||
22.2. Дополнителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Б. К. Хоџ |
Алтернативни енергетски системи и примени |
Арс ЛАМИНА |
2013 |
||||
2 |
Christiana Honsberg, Stuart Bowden |
www.pveducation.org |
Arizona State University |
2016 |
||||
3 |
T. Markvart |
Solar Electricity |
John Wiley & Sons Ltd. |
1994 |