Динамика и моделирање на електрични машини
1. Наслов на наставниот предмет |
Динамика и моделирање на електрични машини |
|||||||
2. Код |
3ФЕИТ02З004 |
|||||||
3. Студиска програма |
ЕАОИЕ |
|||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
|||||||
5. Степен |
Прв циклус студии |
|||||||
6. Академска година/семестар |
IV/7 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 |
|||||
8. Наставник |
Д-р Гога Цветковски |
|||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
Положени: Основи на електрични кола |
|||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Основна цел на предметот е запознавање со техниките за моделирање, симулација и динамичка анализа на електричните машини, со помош на современите софт-верски алатки за таа цел. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Вовед во компјутерските пакети за симулација и анализа на појавите во електричните машини (MATLAB-Simulink, PSPICE, PESIM, SIMPLORER, FEMM, …). Вовед во компјутерските пакети за симулација и анализа на појавите во електричните машини (MATLAB-Simulink, PSPICE, PESIM, SIMPLORER, FEMM, …). Математички модели на моторите за еднонасочна струја. Постапка на моделирање на моторите за еднонасочна струја и нивните параметри. Статички и динамички модели на моторите за еднонасочна струја и анализа на нивните каратеристики. Матиматички модели на трифазните и еднофазните асинхрони мотори. Постапка на моделирање на асинхроните мотори и нивните параметри. Статички и динамички модели на асинхроните мотори и анализа на нивните каратеристики. Матиматички модели на синхрони мотори и постапка на нивно моделирање. Статички и динамички модели на синхроните мотори и анализа на нивните каратеристики. Квази-статичка и time-stepping анализа на електричните мотори со помош на FEMM. |
||||||||
12. Методи на учење: Интерактивни предавања, аудиториски и лабораториски вежби. |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
3 + 1 + 1 + 0 |
|||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 |
|||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
45 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
30 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
35 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
10 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
60 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
0 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
35 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
5 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
60 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Реализирани активности 15.1 и 15.2 |
|||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
|||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети. |
|||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Гога Цветковски |
Динамика и моделирање на електрични машини, трансформатори и апарати-умножени предавања |
|
2016 |
||||
22.2. Дополнителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Chee-Mun Ong |
Dynamic Simulation of Electric Machinery |
Prentice Hall |
1997 |