Вовед во наноелектроника
1. Наслов на наставниот предмет |
Вовед во наноелектроника |
|||||||
2. Код |
3ФЕИТ05Л008 |
|||||||
3. Студиска програма |
КХИЕ |
|||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
|||||||
5. Степен |
Прв циклус студии |
|||||||
6. Академска година/семестар |
IV/8 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 |
|||||
8. Наставник |
Д-р Катерина Ралева |
|||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
|
|||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Запознавање со принципот на работа на новите генерации електронски елементи реализирани со квантни точки и квантни жици. Ги разбира основните принципи на квантната физика и физиката на цврсто тело. По завршувањето на курсот, студентот ќе биде оспосебен за примена на нанометарските електронски елементи во електронските кола и ќе има основа за разбирање на идните нанометарски елементи и структури што ќе се применуваат во електрониката по CMOS технологијата. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Вовед во нанотехнологија - top-down и bootom-up пристап. Вовед во квантна физика – основни постулати, Шредингерова равенка, бранова функција. Потенцијална јама, потенцијална бариера. Квантизација Тунелирање. Електронска статистика - Ферми-Диракова функција. Функција на густина на квантни состојби за: 0-, 1-, 2- и 3- димензионални структури. Електронска струја. Двотерминални електронски елементи со квантна точка и двотерминални електронски елементи со квантна жица. Модел на електронски елемент со квантна точка/квантна жица за мали сигнали. Струјно-напонска карактеристика. Молекуларен FET – принцип на работа. еквивалентен модел за големи сигнали. FET со квантна точка и FET со квантна жица. Балистички и небалистички MOSFET.Технолошки и термодинамички граници на силициумската CMOS технологија. Идни правци во развојот на електрониката. |
||||||||
12. Методи на учење: Комбиниран начин на учење: предавања, аудиториски и лабораториски вежби, подржани со презентации и визуелизација на концептите, активно учество на студентите преку тестови и задачи за решавање на час. |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
3 + 1 + 1 + 0 |
|||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 |
|||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
45 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
30 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
0 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
15 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
90 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
20 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
|
|||||||
17.3. Активност и учење |
10 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
70 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Следење на предавањата и аудиториските вежби и успешно изведени лабораториски вежби. |
|||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
|||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети. |
|||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Marc Baldo |
Introduction to Nanoelectronics |
MITOpenCourseWare Publication |
2010 |
||||
22.2. Дополнителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
D. Vasileska, S.M. Goodnick, G. Klimeck |
Computational Electronics: Semiclassical and Quantum Device Modeling and Simulation |
CRC Press, Taylor & Francis Group |
2010 |