Високонапонски мрежи и системи
1. Наслов на наставниот предмет |
Високонапонски мрежи и системи |
|||||||
2. Код |
3ФЕИТ09З003 |
|||||||
3. Студиска програма |
ЕЕС |
|||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
|||||||
5. Степен |
Прв циклус студии |
|||||||
6. Академска година/семестар |
III/5 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 |
|||||
8. Наставник |
Д-р Ристе Ачкоски |
|||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
|
|||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Стекнување знаења од областа на високонапонските преносни мрежи, регулацијата на напоните во нив, кусите врски и нивна анализа како и определени аспекти на нивната статичка и динакичка стабилност во ЕЕС. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Вовед. Област на изучување. Основни поими. Пренос на електрична енергија со долги трифазни водови. Регулација на напони и реактивни моќности во ЕЕС: регулациони трансформатори, инјекција и прераспределба на реактивната моќност, U-Q карактеристика на потрошувачки јaзел. Куси врски во ЕЕС. Општо за кусите врски – видови, причини и последици. Облик на струјата на куса врска, дозволени упростувања. Симетрични компоненти, заменски шеми, општи релации. Матрични методи за анализа. Средства и мерки за ограничување на струите на куса врска. Стабилност на работата на ЕЕС – статичка и динамичка. Општо за електромеханичките преодните процеси, поими и дефиниции. Равенка на движење. Моделирање. Аглови карактеристики на моќност. Статичка стабилност, метод на мали осцилации. Динамичка стабилност. Критериум на еднакви површини. Повеќемашински систем. Мерки за подобрување на стабилноста на ЕЕС. |
||||||||
12. Методи на учење: Предавања и вежби со презентации и симулации, интерактивност на часовите, домашни задачи и изработка на проектни задачи. |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
3 + 2 + 0 + 0 |
|||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 |
|||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
45 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
30 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
30 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
30 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
45 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
20 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
20 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
10 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
50 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Редовно посетување на предавањата и вежбите. |
|||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
|||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети. |
|||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Р. Ачковски |
Високонапонски мрежи и системи |
ЕТФ-Скопје |
1995 |
||||
2 |
Р. Ачковски |
Преносни и дистрибутивни системи |
ЕТФ-Скопје |
1995 |
||||
3 |
Р. Ачковски |
Збирка задачи од областа на високонапонските мрежи и системи |
ФЕИТ – Скопје |
2007 |
||||
22.2. Дополнителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Д. Рајичиќ, Р. Талески |
Анализа на ЕЕС |
ЕТФ, Скопје |
1996 |
||||
2 |
Р. Ачковски, М. Тодоровски |
Збирка задачи од областа на преносните и дистрибутивни системи |
ФЕИТ – Скопје |
2007 |