Телекомуникациски системи
1. Наслов на наставниот предмет |
Телекомуникациски системи |
|||||||
2. Код |
3ФЕИТ10З037 |
|||||||
3. Студиска програма |
ТКИИ |
|||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
|||||||
5. Степен |
Прв циклус студии |
|||||||
6. Академска година/семестар |
III/5 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 |
|||||
8. Наставник |
Д-р Борислав Поповски |
|||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
Ислушани: Комутација и рутирање |
|||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Запознавање со принципите на функционирање и дизајнирање на оптичките линкови. Добивање на теоретски и практични знаења за компонентите од кои се изградени современите оптички линкови и мрежи, хибридните оптичко-коаксијални мрежи, дигиталните претплатнички линии, како и практични знаења за мерење на нивните перформанси. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Транспортни карактеристики на оптички влакна, слабеење и дисперзија. Светлосни извори и премници. Пасивни оптички компоненти (каплери, сплајсери, конектори, филтри, мултиплексери на банови должини). Оптички засилувачи. Шум и детекција. Веројатност на грешка. Оптички комутатори. Дизајн на светловодни системи. Мултиплексирање по браниви дилжини (WDM и DWDM). Хибридни оптичко-коаксиални мрежи HFC (Hybrid Fiber Coax), DOCSIS. Пасивни оптички мрежи, GPON, NG-PON. FTTH – оптика до дома: квалитет на сервиси, проектирање. xDSL (Digital Subscriber Line) технологии. VDSL, VDSL векторски технологии. Реализација на сервиси преку xDSL. |
||||||||
12. Методи на учење: Предавања, аудиториски и лабораториски вежби, самостојна работа, работа на проектни задачи и изработка на семинарски работи. |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
3 + 1 + 1 + 0 |
|||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 |
|||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
45 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
30 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
20 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
15 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
70 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
10 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
10 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
0 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
80 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Редовно посетување на наставата и аудиториските вежби и изработени лабораториски вежби. |
|||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
|||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети. |
|||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Joseph C. Palais |
Fiber Optic Communications |
Prentice Hall |
2004 |
||||
2 |
A.Shami, M.Maier, C.Assi |
Broadband Access Networks, Technologies and Deployments |
Springer Science |
2009 |
||||
3 |
Le Nguyen Binh |
Optical Fiber Communication Systems with MATLAB and Simulink Models |
CRC Press |
2015 |
||||
22.2. Дополнителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Shiva Kumar and M. Jamal Deen |
Fiber Optic Communications Fundamentals and Applications |
John Wiley & Sons |
2014 |