Радиотехника
1. Наслов на наставниот предмет |
Радиотехника |
|||||||
2. Код |
3ФЕИТ05Л032 |
|||||||
3. Студиска програма |
КХИЕ |
|||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
|||||||
5. Степен |
Прв циклус студии |
|||||||
6. Академска година/семестар |
IV/8 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 |
|||||
8. Наставник |
Д-р Јосиф Ќосев, Д-р Зоран Ивановски, Д-р Томислав Карталов |
|||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
|
|||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Студентот е оспособен квантитативно и квалитативно да го разбира принципот на работа на радиофреквенциските уреди, да користи техничка документација, да дизајнира решенија за симплифицирани практични проблеми од радиотехниката. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Класификација на радиобранови, фреквенциски план, типични апликации. Феномени на пропагација. Осцилаторни кола: сериски, паралелни, Q-фактор и спрегнати осцилаторни кола. Смитови дијаграми, примена за анализа на прилагодување на импеданси. Конструкција на радиопредавателни системи, блок дијаграми. Умножувачи на фреквенција и основни модулациски кола. Реализација на засилувач на моќност во класа “C”,“D” и “E”. VF-засилувачи со голема моќност, дигитални модулациски техники за големи моќности. Конструкција на радиоприемни системи: влезен степен, меѓуфреквенциски засилувач, коло за промена на фреквенцијата. Oсцилатори, класични и кварцно стабилизирани. PLL-кола, конструкција и перформанси. Демодулациски степен и коло за Автоматска Регулација на Засилување. Дигитални модулациски техники, основни конструкции на приемнички и предавателни бази. |
||||||||
12. Методи на учење: Предавања, аудиториски и лабораториски вежби. Теренска настава и проектни задачи. |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
3 + 1 + 1 + 0 |
|||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 |
|||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
45 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
30 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
15 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
0 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
90 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
10 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
20 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
10 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
60 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Редовно посетување на наставата и аудиториските и лабораториски вежби. |
|||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
|||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Самоевалуација, анкети, интервјуа на студентите кои положиле. |
|||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Behzad Razavi |
RF Microelectronics Second edition |
Prentice Hall |
2012 |
||||
22.2. Дополнителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Dr Dragisa Krstic |
Radiotehnika, II izdanje |
Univerzitet u Nisu |
2003 |
||||
2 |
Chris Bowick |
RF Circuit Design |
Newnes |
1982 |