Процесни мерења
1. Наслов на наставниот предмет |
Процесни мерења |
|||||||
2. Код |
3ФЕИТ03З011 |
|||||||
3. Студиска програма |
КСИАР |
|||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
|||||||
5. Степен |
Прв циклус студии |
|||||||
6. Академска година/семестар |
IV/7 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 |
|||||
8. Наставник |
Д-р Живко Коколански |
|||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
Положени: Мерења во електротехника |
|||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Стекнување на знаења за процесните мерно-информациски и мерно-управувачки системи. Способност за дизајн, реализација и одржување на процесни мерни системи. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Вовед во процесни мерења. Поим и класификација на мерни сетила и преобразувачи во поглед на излезниот сигнал. Поим за активни сетила, пасивни сетила и паметни сетила и преобразувачи. Модел на процесен мерен систем. Внатрешни и надворешни нарушувања на мерниот систем. Примена на табели за пребарување и парцијална линеарна интерполација за апроксимација на преносната карактеристика на мерен систем. Линеаризација и компензација кај мерни системи. Сензорски интерфејси базирани на мерење периода, фреквенција и временски интервал. Мултивибратори како електронски кола за прилагодување. Сензорски интерфејси базирани на мерење амплитуда. Капацитивно и индуктивно спрегнување и елиминирање на интерференција. Активно и пасивно оклопување. Заземјување на мерни кола. Телеметрија и пренос на мерни податоци. |
||||||||
12. Методи на учење: Предавања, аудиториски и лабораториски вежби, семинарски и проектни задачи, самостојно учење. |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
3 + 1 + 1 + 0 |
|||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 |
|||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
45 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
30 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
30 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
30 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
45 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
20 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
20 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
10 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
50 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Редовно посетување на наставата, аудиториските и лабораториските вежби |
|||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
|||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети |
|||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Ж. Коколански |
Процесни мерења - интерна скрипта |
ФЕИТ |
2016 |
||||
2 |
Ramon Pallas-Areny, John G. Webster |
Sensors and Signal Conditioning, Second Edition Data Acquisition for Instr. and Control Systems |
John Wiley & Sons |
2001 |
||||
3 |
J.Park, S. Mackay |
Data Acquisition for Instr. and Control Systems |
Elsevier |
2003 |