Проектирање на нисконапонски електроенергетски инсталации
1. Наслов на наставниот предмет |
Проектирање на нисконапонски електроенергетски инсталации |
|||||||
2. Код |
3ФЕИТ09З020 |
|||||||
3. Студиска програма |
ЕЕС |
|||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
|||||||
5. Степен |
Прв циклус студии |
|||||||
6. Академска година/семестар |
II/3 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 |
|||||
8. Наставник |
Д-р Јовица Вулетиќ |
|||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
Ислушани: Основи на електротехника |
|||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Стекнување на основни познавања и примена на софтверски алатки за проектирање на нисконапонски електрични инсталации и осветление во станбени, деловни, индустриски и јавни објекти. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Означување на енергетски и инсталациски кабли. Системи на електрични инсталации. Елементи на електрични инсталации (осигурачи, автоматски инсталациски прекинувачи, струјна заштитна склопка, уред за заштита од електричен лак, мерач и контролер на изолација, уреди за заштита од пренапони). Заштита од електричен удар при нормални експлоатациски услови и при појава на грешка. Димензионирање на кабли. Заштита на објекти од атмосферско празнење. Изведба на нисконапонски електрични инсталации. Инсталации во згради, деловни и индустриски објекти. Инсталации во објекти со можност за појава на пожар и експлозија. Сигурносно и резервно напојување со електрична енергија. Софтверски алатки за проектирање на електрични инсталации, изработка на еднополни и трополни шеми. Изработка на проект за електрична инсталација. |
||||||||
12. Методи на учење: Предавања, аудиториски и лабораториски вежби, користење на софтверски алатки, изработка на проектна задача, семинарска работа. |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
2 + 2 + 1 + 0 |
|||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 |
|||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
30 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
45 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
30 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
30 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
45 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
25 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
15 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
10 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
50 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Изработка на проектна задача и комплетирани лабораториски вежби. |
|||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
|||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети |
|||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Властимир Гламочанин |
Електрични инсталации и осветление |
ФЕИТ |
2010 |
||||
2 |
|
Electrical Installation Guide |
Schneider Electric |
2016 |
||||
22.2. Дополнителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Barrie Rigby |
Design of Electrical Services for Buildings, 4th Edition |
Taylor & Francis Group |
2005 |