Претприемништво
| 1. Наслов на наставниот предмет | Претприемништво | |||||||
| 2. Код | 3ФЕИТ11Л002 | |||||||
| 3. Студиска програма | ЕАОИЕ, ЕЕС, ЕЕУМ, КСИАР, КТИ, КХИЕ, ТКИИ | |||||||
| 4. Организатор на студиската програма | Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||
| 5. Степен | Прв циклус студии | |||||||
| 6. Академска година/семестар | IV/8 | 7. Број на ЕКТС | 3.00 | |||||
| 8. Наставник | 
 | |||||||
| 9. Предуслов за запишување на предметот | 
 | |||||||
| 10. Цели на предметната програма (компетенции): Оспособен(а) за започнување и водење на мал бизнис (избор на бизнис идеја, развивање на бизнис модел, генерирање на старт-ап финансии, развој на маркетинг и продажен план, изнаоѓање на ресурси, итн) развивање на иницијативност, иновативност, проактивност, самодоверба, преземање на пресметан ризик, и сл. | ||||||||
| 11. Содржина на програмата: Вовед во претприемништво; Важноста на претприемништвото за општествено економскиот развој; Карактеристики на претприемачот; Одлука за започнување на сопствен бизнис (генерирање на бизнис идеи; селекција на најдобра бизнис идеја); Маркетинг (основни поими, суштина и базична анализа на пазарот; важноста на брендовите); Принципи на развој на нов производ / услуга; Развој на бизнис модел; Основни елементи на менаџирањето на микро и мали фирми; Важноста на менџментот со човечки ресурси во малите фирми; Финансирање на бизнисот; Правни аспекти при отварање на нов бизнис; Како да ги продадам моите производи / услуги?; Развој на целиот екосистем за поддршка на претприемништвото во Република Македонија | ||||||||
| 12. Методи на учење: а) интерактивни предавања; б) гости предавачи; в) решавање на случаи; г) презентации од студенти; д) аудиторни вежби; ѓ) видео филмови; е) домашна задача | ||||||||
| 13. Вкупен расположив фонд на часови | 2 + 1 + 0 + 0 | |||||||
| 14. Распределба на расположивото време | 180 | |||||||
| 15. Форми на наставните активности | 15.1. Предавања – теоретска настава | 60 | ||||||
| 15.2. Вежби, семинари, тимска работа | 30 | |||||||
| 16. Други форми на активност | 16.1. Проектни задачи | 30 | ||||||
| 16.2. Самостојни задачи | 30 | |||||||
| 16.3. Домашно учење | 30 | |||||||
| 17. Начини на оценување | 17.1. Тестови | 0 | ||||||
| 17.2. Семинарска работа/проект | 30 | |||||||
| 17.3. Активност и учење | 10 | |||||||
| 17.4. Завршен испит | 60 | |||||||
| 18. Критериуми за оценување | до 50 бодови | 5 (пет) (F) | ||||||
| од 51 до 60 бодови | 6 (шест) (E) | |||||||
| од 61 до 70 бодови | 7 (седум) (D) | |||||||
| од 71 до 80 бодови | 8 (осум) (C) | |||||||
| од 81 до 90 бодови | 9 (девет) (B) | |||||||
| од 91 до 100 бодови | 10 (десет) (A) | |||||||
| 19. Услов за потпис и полагање на завршен испит | Реализирана семинарска работа (проект) и присутност > 60% | |||||||
| 20. Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и Англиски | |||||||
| 21. Метод на следење на квалитетот на наставата | Aнкети и други форми на континуирана евалуација | |||||||
| 22. Литература | ||||||||
| 22.1. Задолжителна литература | ||||||||
| Бр. | Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||
| 1 | Р. Поленаковиќ, Со соработниците | Како до сопствен бизнис? (2 издание) | НЦРИПУ принт | 2012 | ||||
| 2 | Стив Мариоти Каролин Глакин | Претприемаштво и управување со мали бизниси | АРС Ламина | -2012 | ||||
| 3 | Р.Д Хисрич М.П.Питерс Д.А. Шеферд | Претприемаштво | АРС Ламина | -2012 | ||||
| 22.2. Дополнителна литература | ||||||||
| Бр. | Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||
| 1 | Ричард Луек Алфред Озборн помладиот | Ричард Луек Алфред Озборн помладиот Претприемачки алатки | Европа 92 – Кочани | 2013 | ||||
| 2 | Џон Бесан Џо Тид | Иновација и претприемаштво | АРС ЛАмина | 2012 | ||||
| 3 | Ric Ries | The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses | Crown Business | 2011 | ||||








