Претприемништво
| 
 1. Наслов на наставниот предмет  | 
 Претприемништво  | 
|||||||
| 
 2. Код  | 
 3ФЕИТ11Л002  | 
|||||||
| 
 3. Студиска програма  | 
 ЕАОИЕ, ЕЕС, ЕЕУМ, КСИАР, КТИ, КХИЕ, ТКИИ  | 
|||||||
| 
 4. Организатор на студиската програма  | 
 Факултет за електротехника и информациски технологии  | 
|||||||
| 
 5. Степен  | 
 Прв циклус студии  | 
|||||||
| 
 6. Академска година/семестар  | 
 IV/8  | 
 7. Број на ЕКТС  | 
 3.00  | 
|||||
| 
 8. Наставник  | 
 
  | 
|||||||
| 
 9. Предуслов за запишување на предметот  | 
 
  | 
|||||||
| 
 10. Цели на предметната програма (компетенции): Оспособен(а) за започнување и водење на мал бизнис (избор на бизнис идеја, развивање на бизнис модел, генерирање на старт-ап финансии, развој на маркетинг и продажен план, изнаоѓање на ресурси, итн) развивање на иницијативност, иновативност, проактивност, самодоверба, преземање на пресметан ризик, и сл.  | 
||||||||
| 
 11. Содржина на програмата: Вовед во претприемништво; Важноста на претприемништвото за општествено економскиот развој; Карактеристики на претприемачот; Одлука за започнување на сопствен бизнис (генерирање на бизнис идеи; селекција на најдобра бизнис идеја); Маркетинг (основни поими, суштина и базична анализа на пазарот; важноста на брендовите); Принципи на развој на нов производ / услуга; Развој на бизнис модел; Основни елементи на менаџирањето на микро и мали фирми; Важноста на менџментот со човечки ресурси во малите фирми; Финансирање на бизнисот; Правни аспекти при отварање на нов бизнис; Како да ги продадам моите производи / услуги?; Развој на целиот екосистем за поддршка на претприемништвото во Република Македонија  | 
||||||||
| 
 12. Методи на учење: а) интерактивни предавања; б) гости предавачи; в) решавање на случаи; г) презентации од студенти; д) аудиторни вежби; ѓ) видео филмови; е) домашна задача  | 
||||||||
| 
 13. Вкупен расположив фонд на часови  | 
 2 + 1 + 0 + 0  | 
|||||||
| 
 14. Распределба на расположивото време  | 
 180  | 
|||||||
| 
 15. Форми на наставните активности  | 
 15.1. Предавања – теоретска настава  | 
 60  | 
||||||
| 
 15.2. Вежби, семинари, тимска работа  | 
 30  | 
|||||||
| 
 16. Други форми на активност  | 
 16.1. Проектни задачи  | 
 30  | 
||||||
| 
 16.2. Самостојни задачи  | 
 30  | 
|||||||
| 
 16.3. Домашно учење  | 
 30  | 
|||||||
| 
 17. Начини на оценување  | 
 17.1. Тестови  | 
 0  | 
||||||
| 
 17.2. Семинарска работа/проект  | 
 30  | 
|||||||
| 
 17.3. Активност и учење  | 
 10  | 
|||||||
| 
 17.4. Завршен испит  | 
 60  | 
|||||||
| 
 18. Критериуми за оценување  | 
 до 50 бодови  | 
 5 (пет) (F)  | 
||||||
| 
 од 51 до 60 бодови  | 
 6 (шест) (E)  | 
|||||||
| 
 од 61 до 70 бодови  | 
 7 (седум) (D)  | 
|||||||
| 
 од 71 до 80 бодови  | 
 8 (осум) (C)  | 
|||||||
| 
 од 81 до 90 бодови  | 
 9 (девет) (B)  | 
|||||||
| 
 од 91 до 100 бодови  | 
 10 (десет) (A)  | 
|||||||
| 
 19. Услов за потпис и полагање на завршен испит  | 
 Реализирана семинарска работа (проект) и присутност > 60%  | 
|||||||
| 
 20. Јазик на кој се изведува наставата  | 
 Македонски и Англиски  | 
|||||||
| 
 21. Метод на следење на квалитетот на наставата  | 
 Aнкети и други форми на континуирана евалуација  | 
|||||||
| 
 22. Литература  | 
||||||||
| 
 22.1. Задолжителна литература  | 
||||||||
| 
 Бр.  | 
 Автор  | 
 Наслов  | 
 Издавач  | 
 Година  | 
||||
| 
 1  | 
 Р. Поленаковиќ, Со соработниците  | 
 Како до сопствен бизнис? (2 издание)  | 
 НЦРИПУ принт  | 
 2012  | 
||||
| 
 2  | 
 Стив Мариоти Каролин Глакин  | 
 Претприемаштво и управување со мали бизниси  | 
 АРС Ламина  | 
 -2012  | 
||||
| 
 3  | 
 Р.Д Хисрич М.П.Питерс Д.А. Шеферд  | 
 Претприемаштво  | 
 АРС Ламина  | 
 -2012  | 
||||
| 
 22.2. Дополнителна литература  | 
||||||||
| 
 Бр.  | 
 Автор  | 
 Наслов  | 
 Издавач  | 
 Година  | 
||||
| 
 1  | 
 Ричард Луек Алфред Озборн помладиот  | 
 Ричард Луек Алфред Озборн помладиот Претприемачки алатки  | 
 Европа 92 – Кочани  | 
 2013  | 
||||
| 
 2  | 
 Џон Бесан Џо Тид  | 
 Иновација и претприемаштво  | 
 АРС ЛАмина  | 
 2012  | 
||||
| 
 3  | 
 Ric Ries  | 
 The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses  | 
 Crown Business  | 
 2011  | 
||||






