Податочни структури и анализа на алгоритми
1. Наслов на наставниот предмет |
Податочни структури и анализа на алгоритми |
|||||||
2. Код |
3ФЕИТ07Л024 |
|||||||
3. Студиска програма |
КТИ, ТКИИ |
|||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
|||||||
5. Степен |
Прв циклус студии |
|||||||
6. Академска година/семестар |
II/4 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 |
|||||
8. Наставник |
Д-р Сања Велева |
|||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
Положени: Програмирање и алгоритми Ислушани: Податочни структури и програмирање |
|||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Работа со сложени податочни структури илустрирани преку програмскиот јазик Јава. Работа со податочни стуктури и алгоритми за работа со истите. По завршување на курсот студентот ќе може да решава проблеми со сложени податочни стуктури и алгоритми (во Јава). |
||||||||
11. Содржина на програмата: Вовед за теорија на алгоритми и основни концепти на податочни структури. Логички и физички структури. Имплементација со Јава ADT. Анализа и комплексност на алгоритам. Линеарни податочни структури-низи и листи. Статички и динамички низи и листи во Јава. Примена на низи и листи за логички податочни структури: пласт/магацин, ред, двостран ред, приоритетен ред (имплементација со Јава). Алгоритамски стратегии. Дизајн на алгоритми. Класификација на алгоритми. Стратегија груба сила (brute force). Алчни (greedy) алгоритми. Стратегија раздели и владеј (Divide and Conquer). Нелинеарни структури. Дрва. Бинарни дрва. Бинарни пребарувачки дрва. Балансирани бинарни пребарувачки дрва. AVL дрва. Црвено-црни балансирани дрва (Red‐Black Trees). Хеш (hash) структури. Функции за хеширање и нивни својства. Колизии и разрешување. Графови. Насочени и ненасочени графови. Примена на графови. Тежински графови. Претстава на графови преку податочни структури. Пребарување во графови: по длабочина и по широчина. Алгоритми за најкратки патеки во тежински графови. Белман-Форд алгоритам. Алгоритам на Дијкстра. Алгоритам на Крускал. Алгоритам на Прим. |
||||||||
12. Методи на учење: Предавања, аудиториски и лабораториски вежби |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
2 + 2 + 1 + 0 |
|||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 |
|||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
30 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
45 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
25 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
20 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
60 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
10 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
10 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
0 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
80 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Лабораториски вежби |
|||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
|||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети |
|||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
T. H. Cormen et all |
Introduction to Algorithms, 3rd Ed. |
MIT Press |
2009 |
||||
2 |
Роберт Лафор |
Податочни структури и алгоритми во JAVA |
превод влада |
2003 |
||||
3 |
M. Goodrich, R. Tamassia |
Data Structures and Algorithms in Java, 6th Ed. |
John Willey |
2014 |