Основи на мехатронички системи
1. Наслов на наставниот предмет |
Основи на мехатронички системи |
|||||||
2. Код |
3ФЕИТ12Л013 |
|||||||
3. Студиска програма |
КХИЕ |
|||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
|||||||
5. Степен |
Прв циклус студии |
|||||||
6. Академска година/семестар |
IV/8 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 |
|||||
8. Наставник |
|
|||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
|
|||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Запознавање со Мехатрониката како интердисциплинарен и интегриран инженерски пристап при дизајнирањето. Воспоставување основни рамки на знаења од механички структури кои содржат електронски компоненти и се под компјутерски мониторинг и контрола. Компетенции: Подготвен за суштинско согледување на современите инженерски предизвици и насочен кон експериментирање и активно користење на машинските и информатичките компоненти во мехатроничките системи. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Поим за мехатронички системи. Осврт кон инженерските дисциплини кои се интегрираат при проектирањето на мехатронички системи: механика, информатика, електроника, автоматика, мерна техника, менаџмент. Компоненти кај мехатроничките системи: класификација, видови, карактеристики, примена. Основни структури на актуатори: пневматски, хидраулични, електромеханички актуатори. Механизми за пренос на движења кај мекхатроничките системи. Мерење на физички големини. Проектирање на елементарен мехатронички систем: согледување потребите на клиентот, поставување и анализа на проблемот, генерирање можни решенија, концепциско решение, избор на компоненти и разработка на детали, визуелизација и презентација на поставената задача. |
||||||||
12. Методи на учење: Следење предавања, поканети гости предавачи, аудиториски и лабораториски вежби, проектни задачи, самостојно учење. |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
3 + 1 + 1 + 0 |
|||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 |
|||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
45 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
30 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
|
||||||
16.2. Самостојни задачи |
|
|||||||
16.3. Домашно учење |
105 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
100 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
|
|||||||
17.3. Активност и учење |
|
|||||||
17.4. Завршен испит |
|
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Присуство на лабораториски вежби |
|||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
|||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Самоевалуација, анкета на студентите. |
|||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Bolton, W. |
Mechatronics : Electronic Control Systems in Mechanical Engineering, 4th Edition |
Pearson |
2008 |
||||
2 |
Clarence W. de Silva |
Mechatronics. Fundamentals and Applications, |
CRC Press, Taylor & Francis Group |
2016 |
||||
22.2. Дополнителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Robert H. Bishop |
The mechatronics handbook |
CRC Press LLC |
2007 |