Мрежи толерантни на доцнење
1. Наслов на наставниот предмет |
Мрежи толерантни на доцнење |
|||||||
2. Код |
3ФЕИТ10З022 |
|||||||
3. Студиска програма |
ТКИИ |
|||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
|||||||
5. Степен |
Прв циклус студии |
|||||||
6. Академска година/семестар |
IV/7 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 |
|||||
8. Наставник |
Д-р Томислав Шуминоски |
|||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
|
|||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Разбирање на проблемите поврзани со омрежување во услови на големи доцнења или прекини при транспорт на податоците. Анализа на релевантните протоколи и можните апликации на омрежувањето толерантно на доцнење (сензорски мрежи, вселенски комуникации, мобилни ad-hoc мрежи). Планирање и димензионирање на мрежи базирани на технологијата за омрежување толерантно на доцнење. Развој на симулациски модели. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Поим за Delay-Tolerant Networking (DTN). Омрежување во "стресни" и високо хетерогени средини. Комуникација со асинхроно испраќање пораки. Комбинирање на зачувај-и-препрати комутирање на пораки со физички пренос на податоци. Контрола на пристап до медиумот за пренос толерантен на доцнење. Механизми за квалитет на пренос; контрола на тек. Моделирање на телекомуникациски сообраќај; моделирање на редови на чекање и мрежа од редови на чекање толерантни на доцнење. Протоколен стек за DTN. Детерминистички и пробабилистички рутирачки протоколи. Безбедносни аспекти. Апликациски побарувања од DTN. Конкретни имплементации на DTN во меѓупланетарни комуникации, подводни комуникации, сензорски мрежи, мобилни ad-hoc мрежи со минимален број на јазли итн. |
||||||||
12. Методи на учење: Предавања, аудиториски и лабораториски вежби, самостојна работа на проектни задачи и изработка на семинарски работи. |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
3 + 1 + 1 + 0 |
|||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 |
|||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
45 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
30 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
10 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
15 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
80 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
10 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
10 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
5 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
80 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Редовно посетување на наставата и аудиториските вежби и комплетно изработени лабораториски вежби. |
|||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
|||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Самоевалуација. |
|||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
A. V. Vasilakos, Y. Zhang, T. Spyropoulos |
Delay Tolerant Networks: Protocols and Applications |
CRC Press |
2011 |
||||
2 |
A. Galati |
Delay Tolerant Network |
LAP LAMBERT |
2010 |