Моделирање на податоци и бази
| 1. Наслов на наставниот предмет | Моделирање на податоци и бази | |||||||
| 2. Код | 3ФЕИТ07Л018 | |||||||
| 3. Студиска програма | КСИАР, КТИ, КХИЕ, ТКИИ | |||||||
| 4. Организатор на студиската програма | Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||
| 5. Степен | Прв циклус студии | |||||||
| 6. Академска година/семестар | II/4, III/6, IV/8 | 7. Број на ЕКТС | 6.00 | |||||
| 8. Наставник | Д-р Сања Велева | |||||||
| 9. Предуслов за запишување на предметот | Положени: Податочни структури и програмирање | |||||||
| 10. Цели на предметната програма (компетенции): Моделирање со помош на EA и EEA дијаграми. Пишување на прашалници со помош на SQL и релациона алгебра. По завршување студентот ќе може да проектира сопствени бази на податоци, да ги одржува и да пишува SQL прашалници. | ||||||||
| 11. Содржина на програмата: ВОВЕД во податочни структури. Физичка организација на меморија. Концепт на податок. Различни податочни структури. Дефинирање на блокови. PILE, Хеширање, B, B+, B* огранизација на меморија. Организација на диск. Сместување на податоци и пристап до дискови. Оптимизација на пристапувањето. Модели на реален свет. Класен дијаграм. Вовед во Ентитет-Асоцијација дијаграм. Проширен ЕА дијаграм. Моделирање. Мапирање на ПЕА дијаграм во Релациони бази на податоци. Креирање на табели со SQL синтакса. Разлики помеѓу SQL бази на податоци и релациони бази на податоци. Поставување на прашања. Релациона алгебра. Релациони пресметки. Напредни оператори и резултати од прашањата во релациона алгебра. Вовед во SQL прашања. SQL синтакса. Резултат од прашањата. Мулти-множества. Агрегатни функции. Дефинирање на функционална зависност на податоците. Разрешување на функционална зависност. Нормализација на податоци. Нормални форми. Дефинирање на настани. Тригери (окинувачи) | ||||||||
| 12. Методи на учење: Предавања, аудиториски и лабораториски вежби | ||||||||
| 13. Вкупен расположив фонд на часови | 2 + 2 + 1 + 0 | |||||||
| 14. Распределба на расположивото време | 180 | |||||||
| 15. Форми на наставните активности | 15.1. Предавања – теоретска настава | 30 | ||||||
| 15.2. Вежби, семинари, тимска работа | 45 | |||||||
| 16. Други форми на активност | 16.1. Проектни задачи | 25 | ||||||
| 16.2. Самостојни задачи | 20 | |||||||
| 16.3. Домашно учење | 60 | |||||||
| 17. Начини на оценување | 17.1. Тестови | 10 | ||||||
| 17.2. Семинарска работа/проект | 10 | |||||||
| 17.3. Активност и учење | 0 | |||||||
| 17.4. Завршен испит | 80 | |||||||
| 18. Критериуми за оценување | до 50 бодови | 5 (пет) (F) | ||||||
| од 51 до 60 бодови | 6 (шест) (E) | |||||||
| од 61 до 70 бодови | 7 (седум) (D) | |||||||
| од 71 до 80 бодови | 8 (осум) (C) | |||||||
| од 81 до 90 бодови | 9 (девет) (B) | |||||||
| од 91 до 100 бодови | 10 (десет) (A) | |||||||
| 19. Услов за потпис и полагање на завршен испит | Лабораториски вежби | |||||||
| 20. Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и Англиски | |||||||
| 21. Метод на следење на квалитетот на наставата | Интерна евалуација и анкети | |||||||
| 22. Литература | ||||||||
| 22.1. Задолжителна литература | ||||||||
| Бр. | Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||
| 1 | Рамез Елмасри, Шамкант Б. Навати | Основи на системи со бази на податоци | превод влада | 2015 | ||||
| 2 | C.J. Date | An introduction to database systems | Pearson | 2015 | ||||
| 3 | Х. Гарсија Молина, Џ. Д. Улман, Џ. Видом | Системи за бази на податоци | превод влада | 2008 | ||||








