Моделирање и симулациски околини
1. Наслов на наставниот предмет |
Моделирање и симулациски околини |
|||||||
2. Код |
3ФЕИТ07Л017 |
|||||||
3. Студиска програма |
КТИ |
|||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
|||||||
5. Степен |
Прв циклус студии |
|||||||
6. Академска година/семестар |
IV/8 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 |
|||||
8. Наставник |
Д-р Марија Кацарска |
|||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
Положени: Податочни структури и анализа на алгоритми |
|||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Запознавање со концептите на моделирање и модели за претставување на објекти и системи од реалноста. Концепти на симулации и алатки. По завршување на курсот студентите ќе бидат оспособеи за самостојна работа со разновидни техники за модели и моделирање и нивно претставување во компјутерски систем, како и за вршење и анализа на соодветни симулации. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Вовед во моделирање. Околини. Модели. Аналитички методи при моделирањето. Моделирање со редици на чекање. Моделирање со Маркови процеси. Моделирање со дискретни автомати на состојби и Петри мрежи. Методи за анализа и комбинирање на модели. Примена на анализа и ажурирање на модели. Симулирање. Техники и алатки. Околини за симулирање. Поими. Симулации чекор по чекор (stepped). Симулации водени од настани (event driven). Генерирање (псевдо)случајни броеви за симулации. Веројатност и статистика во симулациите. Примена. Симулација на компјутерски системи и компјутерски мрежи. Обработка и анализа на податоци од симулација и статистичка обработка. |
||||||||
12. Методи на учење: Лабораториски вежби, практична работа и настава |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
2 + 2 + 1 + 0 |
|||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 |
|||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
30 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
45 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
10 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
25 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
70 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
10 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
30 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
0 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
60 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Лабораториски вежби |
|||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
|||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети |
|||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Аверил М. Лоу |
Моделирање за симулации и анализа, 5 издание |
МкГроу Хил |
2014 |
||||
2 |
Фишвик П. |
Дизајн на модели за симулации и извршување |
ПрентисХол (Пеарсон) |
1995 |
||||
3 |
Рос М. Шелдон |
Симулации |
Академик Прес |
2012 |