Моделирање и симулациски околини
| 1. Наслов на наставниот предмет | Моделирање и симулациски околини | |||||||
| 2. Код | 3ФЕИТ07Л017 | |||||||
| 3. Студиска програма | КТИ | |||||||
| 4. Организатор на студиската програма | Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||
| 5. Степен | Прв циклус студии | |||||||
| 6. Академска година/семестар | IV/8 | 7. Број на ЕКТС | 6.00 | |||||
| 8. Наставник | Д-р Марија Кацарска | |||||||
| 9. Предуслов за запишување на предметот | Положени: Податочни структури и анализа на алгоритми | |||||||
| 10. Цели на предметната програма (компетенции): Запознавање со концептите на моделирање и модели за претставување на објекти и системи од реалноста. Концепти на симулации и алатки. По завршување на курсот студентите ќе бидат оспособеи за самостојна работа со разновидни техники за модели и моделирање и нивно претставување во компјутерски систем, како и за вршење и анализа на соодветни симулации. | ||||||||
| 11. Содржина на програмата: Вовед во моделирање. Околини. Модели. Аналитички методи при моделирањето. Моделирање со редици на чекање. Моделирање со Маркови процеси. Моделирање со дискретни автомати на состојби и Петри мрежи. Методи за анализа и комбинирање на модели. Примена на анализа и ажурирање на модели. Симулирање. Техники и алатки. Околини за симулирање. Поими. Симулации чекор по чекор (stepped). Симулации водени од настани (event driven). Генерирање (псевдо)случајни броеви за симулации. Веројатност и статистика во симулациите. Примена. Симулација на компјутерски системи и компјутерски мрежи. Обработка и анализа на податоци од симулација и статистичка обработка. | ||||||||
| 12. Методи на учење: Лабораториски вежби, практична работа и настава | ||||||||
| 13. Вкупен расположив фонд на часови | 2 + 2 + 1 + 0 | |||||||
| 14. Распределба на расположивото време | 180 | |||||||
| 15. Форми на наставните активности | 15.1. Предавања – теоретска настава | 30 | ||||||
| 15.2. Вежби, семинари, тимска работа | 45 | |||||||
| 16. Други форми на активност | 16.1. Проектни задачи | 10 | ||||||
| 16.2. Самостојни задачи | 25 | |||||||
| 16.3. Домашно учење | 70 | |||||||
| 17. Начини на оценување | 17.1. Тестови | 10 | ||||||
| 17.2. Семинарска работа/проект | 30 | |||||||
| 17.3. Активност и учење | 0 | |||||||
| 17.4. Завршен испит | 60 | |||||||
| 18. Критериуми за оценување | до 50 бодови | 5 (пет) (F) | ||||||
| од 51 до 60 бодови | 6 (шест) (E) | |||||||
| од 61 до 70 бодови | 7 (седум) (D) | |||||||
| од 71 до 80 бодови | 8 (осум) (C) | |||||||
| од 81 до 90 бодови | 9 (девет) (B) | |||||||
| од 91 до 100 бодови | 10 (десет) (A) | |||||||
| 19. Услов за потпис и полагање на завршен испит | Лабораториски вежби | |||||||
| 20. Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и Англиски | |||||||
| 21. Метод на следење на квалитетот на наставата | Интерна евалуација и анкети | |||||||
| 22. Литература | ||||||||
| 22.1. Задолжителна литература | ||||||||
| Бр. | Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||
| 1 | Аверил М. Лоу | Моделирање за симулации и анализа, 5 издание | МкГроу Хил | 2014 | ||||
| 2 | Фишвик П. | Дизајн на модели за симулации и извршување | ПрентисХол (Пеарсон) | 1995 | ||||
| 3 | Рос М. Шелдон | Симулации | Академик Прес | 2012 | ||||








