Микропроцесорски системи
1. Наслов на наставниот предмет |
Микропроцесорски системи |
|||||||
2. Код |
3ФЕИТ07Л016 |
|||||||
3. Студиска програма |
КСИАР, КТИ |
|||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
|||||||
5. Степен |
Прв циклус студии |
|||||||
6. Академска година/семестар |
III/6 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 |
|||||
8. Наставник |
Д-р Аристотел Тентов |
|||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
Ислушани: Компјутерски архитектури |
|||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Запознавање со основните концепти на работа на конкретни микропроцесори, нивната внатрешна архитектура, I/O компонентите и реален асемблер. По завршување на курсот студентите ќе бидат оспособени за работа со микропроцесори и за пишување асемблерски програми. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Структура на процесори и процесорски системи. Kарактеристики на процесори на Intel. Разгледување на развој на процесори. Внатрешна архитектура на 8085. Програмирање на 8085. Начин на работа со меморија, извршување на инструкции, В/И инструкции. Прекини кај 8085. Внатрешна архитектура на 8086 и 8088. Предвремено земање инструкции кај 8086 и 8088. 8086 и 8088 асемблер. Работа со архитектура со повеќе процесори кај 8086 и 8088. Поврзување со компоненти. Прекини кај 8086 и 8088. Внатрешна архитектура на 80386. Мемориски систем. Влезно/излезен систем. Управување со меморија кај 80386. Дескриптори и селектори. Дескрипторски табели. Заштитен режим на работа. Механизам за страничење на меморија кај 80386. Виртуелен режим на работа. Табела на страници. Извршување на инструкции кај 80386. Асемблер и пишување програми за 80386. |
||||||||
12. Методи на учење Лабораториски вежби, практична работа и настава |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
2 + 2 + 1 + 0 |
|||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 |
|||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
30 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
45 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
15 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
30 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
60 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
10 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
10 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
0 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
80 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Лабораториски вежби |
|||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
|||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети |
|||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
BREY B |
INTEL MICROPROCESSORS: Architecture, Programming, and Interfacing, 8th Ed |
Pearson, Prentice Hall |
2009 |
||||
2 |
N.S.Kumar, M. Saravanan, S Jeevananthan |
Microprocessors and Microcontrollers |
Oxford University Press |
2011 |
||||
3 |
Douglas V. Hall |
Microprocessors and Interfacing |
Tata McGraw Hill Publications Ltd., Revised Third Edition |
2008 |
||||
22.2. Дополнителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
R. J. Tocci, F. J. Ambrossio |
Microprocessors and Microcomputers: Hardware and Software, 6th Ed |
Prentice Hall |
2002 |