Квалитет на електрична енергија
1. Наслов на наставниот предмет |
Квалитет на електрична енергија |
|||||||
2. Код |
3ФЕИТ09Л013 |
|||||||
3. Студиска програма |
ЕАОИЕ, ЕЕС |
|||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
|||||||
5. Степен |
Прв циклус студии |
|||||||
6. Академска година/семестар |
III/6 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 |
|||||
8. Наставник |
Д-р Јовица Вулетиќ |
|||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
|
|||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Запознавање со терминологијата и потребата од квалитетно напојување со електрична енергија. Добивање на основни познавања за причинители на пореметувања во квалитетот на напојувањето, запознавање со начините и методологијата за решавање на проблеми од областа на квалитет на електрична енергија. Способност за моделирање, мониторинг, мерење и анализа на резултати. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Вовед, терминологија и класификација на појави опфатени со квалитетот на електрична енергија. Хармоници и резонанса. Напонски јами/пропади и скокови, краткотрајни и долготрајни прекини. Транзиентни пренапони. Фликер. Напонска несиметрија, засеци и шум. Стандардни нисконапонски системи. Заземјување и ожичување како фактор на квалитетот на електрична енергија. Следење на квалитетот на електрична енергија. Мерна опрема, прилагодување и избор на мерени и влезни големини. Стандарди (EN 50160, IEEE 519). |
||||||||
12. Методи на учење: Предавања, аудиториски и лабораториски вежби и користење на софтверски алатки. |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
3 + 1 + 1 + 0 |
|||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 |
|||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
45 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
30 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
30 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
30 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
45 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
20 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
20 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
10 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
50 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Изработка на лабораториски вежби. |
|||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
|||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети |
|||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Ристо Ачковски |
Квалитет на електрична енергија |
ФЕИТ |
2013 |
||||
22.2. Дополнителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
R.C. Dugan, M.F. McGranahan, S. Santoso, H.W. Beaty |
Electrical Power Systems Quality |
McGraw – Hill |
2004 |
||||
2 |
E.F. Fuchs,M.A.S. Masoum |
Power Quality in Power Systems and Electrical Machines |
Elsevier |
2008 |