Комуникациски вештини
1. Наслов на наставниот предмет |
Комуникациски вештини |
|||||||
2. Код |
3ФЕИТ04Л010 |
|||||||
3. Студиска програма |
ЕАОИЕ, ЕЕС, ЕЕУМ, КСИАР, КТИ, КХИЕ, ТКИИ |
|||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
|||||||
5. Степен |
Прв циклус студии |
|||||||
6. Академска година/семестар |
IV/8 |
7. Број на ЕКТС |
3.00 |
|||||
8. Наставник |
Д-р Невенка Китева Роглева |
|||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
|
|||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Стекнување знаења и вештини за успешна деловна и стручна комуникација при работа и активности во областа на електротехниката и креирање техничка документацијa. Стекнување на вештини за тимска работа на проекти, организирање, водење и реализирање на состаноци. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Ефективни комуникациски вештини во инженерската пракса.Права и одговорности во комуникацијата. Модел и процес на комуникација. Механизми на процесот на комуникација. Бариери за добра комуникација Комуникација за академски цели. Пребарување, истражување, дефинирање на цели. Веродостојност на информација. Невербалната комуникација и говор на телото Слушање и говорење. Пренесување на информација, емоции, вредности. Пасивно и активно слушање. Парафразирање и аргументирање. Типови на состаноци според целта, составот на учесниците, според начинот на одржување. Дневен ред и подготовка на состаноци. Брифинзи. Формална и неформална комуникација во проектите. Индивидуалната / тимска работа на проектни задачи. Комуникација во тимови. Мотивација и охрабрување на учесниците во тимот. Стратегии за разрешување на проблеми, компромис или win win стратегија. Интерперсонална и техничка комуникација. Презентација на проект и научен труд. Комуникација за ефективно лидерство. |
||||||||
12. Методи на учење: Предавања, вежби и практична демонстрација на комуникациските и презентациските вештини од инженерски аспект. |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
2 + 1 + 0 + 0 |
|||||||
14. Распределба на расположивото време |
90 |
|||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
30 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
15 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
15 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
10 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
20 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
|
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
80 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
20 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
100 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 109 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 110 до 129 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 130 до 149 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 150 до 169 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 170 до 184 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 185 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Реализирање на активности од 15.1-16.3 |
|||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
|||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкети и прашалници |
|||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
CLIFFORD A. WHITCOMB, LESLIE E. WHITCOMB |
EFFECTIVE INTERPERSONAL AND TEAM COMMUNICATION SKILLS FOR ENGINEERS |
JohnWiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey |
2013 |
||||
2 |
Raymond Greenlaw, Raymond Greenlaw |
Technical Writing, Presentational Skills, and Online Communication: Professional Tools and Insights |
IGI Global |
2012 |
||||
22.2. Дополнителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Ralph L. Kliem |
Effective Communications for Project Management |
Auerbach Publications Taylor & Francis Group |
2008 |