Компјутерски архитектури
| 1. Наслов на наставниот предмет | Компјутерски архитектури | |||||||
| 2. Код | 3ФЕИТ07Л010 | |||||||
| 3. Студиска програма | КСИАР, КТИ, КХИЕ | |||||||
| 4. Организатор на студиската програма | Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||
| 5. Степен | Прв циклус студии | |||||||
| 6. Академска година/семестар | II/4 | 7. Број на ЕКТС | 6.00 | |||||
| 8. Наставник | Д-р Аристотел Тентов | |||||||
| 9. Предуслов за запишување на предметот | Ислушани: Логички дизајн | |||||||
| 10. Цели на предметната програма (компетенции): Запознавање со основните концепти на компјутерските архитектури, организација на компјутерски систем, процесирачка единица, асемблер, контролна единица. По завршување на курсот студентите ќе бидат оспособени за разбирање и користење на елементите од компјутерските архитектури, како и за асемблерско програмирање. | ||||||||
| 11. Содржина на програмата: ВОВЕД во архитектури на компјутери. Дефиниција на Организација на компјутери и рaзлични реализации на компјутери. Pерформанси на компјутери и процесори. Дефинирање на составни делови на компјутерските системи. Дефинирање на време на одговор и пропусна моќ. Инструкции: Јазик на компјутерите. MIPS архитектура за 32-битни непосредни вредности и адреси. Паралелизам и синхронизација на инструкции. Аритметика за компјутерите. Процесор: Едноставна имплементациска шема. Проточно извршување на инструкциите. Податочни хазарди. Паралелизација кај инструкциите. ARM Cortex-A8 и Intel Core i7 проточно извршување. Паралелизам на инструкциско ниво и матрично множење. Напредно ниво: вовед во дигитално проектирање со помош на HDL. Мемориска хиерархија. Парарелни процесори од клиент до облак. | ||||||||
| 12. Методи на учење: Лабораториски вежби, практична работа и настава | ||||||||
| 13. Вкупен расположив фонд на часови | 2 + 2 + 1 + 0 | |||||||
| 14. Распределба на расположивото време | 180 | |||||||
| 15. Форми на наставните активности | 15.1. Предавања – теоретска настава | 30 | ||||||
| 15.2. Вежби, семинари, тимска работа | 45 | |||||||
| 16. Други форми на активност | 16.1. Проектни задачи | 15 | ||||||
| 16.2. Самостојни задачи | 30 | |||||||
| 16.3. Домашно учење | 60 | |||||||
| 17. Начини на оценување | 17.1. Тестови | 10 | ||||||
| 17.2. Семинарска работа/проект | 20 | |||||||
| 17.3. Активност и учење | 0 | |||||||
| 17.4. Завршен испит | 70 | |||||||
| 18. Критериуми за оценување | до 50 бодови | 5 (пет) (F) | ||||||
| од 51 до 60 бодови | 6 (шест) (E) | |||||||
| од 61 до 70 бодови | 7 (седум) (D) | |||||||
| од 71 до 80 бодови | 8 (осум) (C) | |||||||
| од 81 до 90 бодови | 9 (девет) (B) | |||||||
| од 91 до 100 бодови | 10 (десет) (A) | |||||||
| 19. Услов за потпис и полагање на завршен испит | Лабораториски вежби | |||||||
| 20. Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и Англиски | |||||||
| 21. Метод на следење на квалитетот на наставата | Интерна евалуација и анкети | |||||||
| 22. Литература | ||||||||
| 22.1. Задолжителна литература | ||||||||
| Бр. | Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||
| 1 | Patterson D.A, Hennessy J.L. | Computer Organization and Design: The Hardware/Software Interface, 5th Ed. | Morgan Kaufmann | 2013 | ||||
| 2 | Џон Л. Хенеси, Дејвид А. Петерсон | Компјутерска архитектура | превод влада | 2011 | ||||
| 3 | Ендрју С. Таненбаум | Структурирана компјутерска организација | превод влада | 2012 | ||||
| 22.2. Дополнителна литература | ||||||||
| Бр. | Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||
| 1 | S. Dandamudi | Fundamentals of Computer Organization and Design | Springer | 2003 | ||||
| 2 | William Stallings | Computer Organization and Architecture, Global 10th Ed. | Pearson | 2016 | ||||








