Енергетски преобразувачи
1. Наслов на наставниот предмет |
Енергетски преобразувачи |
|||||||
2. Код |
3ФЕИТ02З012 |
|||||||
3. Студиска програма |
ЕАОИЕ |
|||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
|||||||
5. Степен |
Прв циклус студии |
|||||||
6. Академска година/семестар |
III/5 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 |
|||||
8. Наставник |
Д-р Гога Цветковски |
|||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
Ислушани: Основи на електрични кола |
|||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Основна цел на предметот е запознавање на студентите со основните видови на енргетски преобразувачи и нивно функционирање. Истотака студентите ќе бидат запознати со приментата на изучуваните енергетски преобразувачи како и техниките на изработка на модели и извршување на компјутерски симулаци на работата на изучуваните енергетски преобразувачи и пресметка на нивните карактеристики. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Вовед и поделба на енергетските преобразувачи. Еднофазни полубранови и целобранови исправувачи при разни видови на оптоварување. Трифазни исправувачи. Сложени исправувачи. Комутација на струи кај исправувачите. Карактеристики и параметри на исправувачите. Изменувачи-вовед и основни поими. Класификација на изменувачите. Изменувачи водени од мрежа ио автономни изменувачи. Принцип на работа и примена на реверзибилните преобразувачи. Основни поими и поделба на фазно управувани, степенасто управувани и фазно-степенасто управувани еднофазни напонски регулатори. Индиректни и директни преобразувачи на фреквенција. Преобразувачи на еднонасочен напон. |
||||||||
12. Методи на учење: Интерактивни предавања, аудиториски и лабораториски вежби. |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
3 + 1 + 1 + 0 |
|||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 |
|||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
45 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
30 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
10 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
10 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
85 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
0 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
25 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
5 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
70 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Реализирани активности 15.1 и 15.2 |
|||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
|||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети. |
|||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Гога Цветковски |
Енергетски преобразувачи - умножени предавања |
|
2016 |
||||
2 |
М. Х. Рашид |
Енергетски кола, уреди и примена |
Прентис-Хол Меѓ. |
2013 |
||||
3 |
Гога Цветковски |
Упатство за лабораториски вежби по предметот Енергетски преобразувачи |
ФЕИТ |
2015 |
||||
22.2. Дополнителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Фицџералд, Кингсли, Уманс |
Електрични машини |
Датапонс-Скопје |
2013 |