Елементи на автоматизација и роботика
1. Наслов на наставниот предмет |
Елементи на автоматизација и роботика |
|||||||
2. Код |
3ФЕИТ01З005 |
|||||||
3. Студиска програма |
КСИАР |
|||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
|||||||
5. Степен |
Прв циклус студии |
|||||||
6. Академска година/семестар |
III/5 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 |
|||||
8. Наставник |
Д-р Миле Станковски |
|||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
|
|||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Целта на предметот е да ги запознае студентите со основните елементи за автоматизација и роботика, сетила и извршни елементи, нивни типови и начини на употреба. Со успешно завршување на предметот студентите ќе бидат оспособени да можат да вршат мерења со различни типови на сетила, да ги обработуваат добиените сигнали и да можат да проектираат системи за управување со едноставни извршни елементи. |
||||||||
11. Содржина на програмата Вовед во сетила. Сетила за мерење позиција со осврт на потенциометарски и индуктивни сетила. Преобразувази мерење аголни поместувања. Методи за мерење аголна брзина. Сетила за мерење механичка сила и напрегање. Мерење температура. Мерење брзина, проток и ниво на течности. Извршни елементи, еднонасочни мотори, чекорни мотори, наизменични мотори. Хидраулични и пневматски системи. Управувачи и нивна аналогна и дигитална изведба. |
||||||||
12. Методи на учење Предавања, аудиториски и лабораториски вежби, проектни задачи, самостојно учење. |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
2 + 2 + 1 + 0 |
|||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 |
|||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
30 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
45 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
30 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
30 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
45 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
20 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
20 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
10 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
50 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Редовно посетување на наставата, аудиториските и лабораториските вежби |
|||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
|||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети |
|||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Christopher T. Kilian |
Modern Control Technology--Components & Systems |
Delmar |
2002 |
||||
2 |
Владимир Димчев |
Елементи на автоматизација и роботика |
ФЕИТ - интерна скрипта |
2015 |
||||
3 |
Група автори |
Практикум за лабораториски вежби |
ФЕИТ - интерна скрипта |
2015 |
||||
22.2. Дополнителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
William C. Dunn |
Fundamentals of Industrial Instrumentation and Process Control |
McGraw-Hill |
2005 |
||||
2 |
Jacob Fraden |
Handbook of Modern Sensors Physics Designs and Applications |
Springer |
2004 |
||||
3 |
|
|
|
|||||