Економија за инженери
| 1. Наслов на наставниот предмет | Економија за инженери | |||||||
| 2. Код | 3ФЕИТ09Л007 | |||||||
| 3. Студиска програма | ЕЕС | |||||||
| 4. Организатор на студиската програма | Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||
| 5. Степен | Прв циклус студии | |||||||
| 6. Академска година/семестар | III/6 | 7. Број на ЕКТС | 6.00 | |||||
| 8. Наставник | Д-р Весна Борозан | |||||||
| 9. Предуслов за запишување на предметот | 
 | |||||||
| 10. Цели на предметната програма (компетенции): Стекнување на познавања за основните концепти и начинот на функционирање на пазарната економија, теоријата на претпријатија, типови на пазари, како и стекнување на поим за природни монополи и моделите за нивна регулација. | ||||||||
| 11. Содржина на програмата: Основи на економијата: макроекономија и микроекономија. Основни концепти од пазарната економија: Моделирање на потрошувачката; Моделирање на производството; Маргинално производство, маргинални трошоци; Приход и профит на производителот; Еластичност на понудата; Пазарен еквилибриум, глобален оптимум и општествена благосостојба. Концепти од теоријата на претпријатија: Долгорочен и краткорочен пристап; Трошоци. Типови на пазари: Физички пазари централизирани пазари и децентрализирани – пазари на билатерални договори; Финансиски договори и пазари. Конкуренција: Зошто е потребна конкуренцијата? Пазари со несовршена конкуренција, Пазарна сила; Модели на несовршена конкуренција, потреба од заштита на конкуренцијата и регулација. Дефиниција за мрежна енергија, со фокус на електрична енергија; Природни монополи во електроенергетскиот сектор. Основи на регулацијата: Регулаторни модели; Дозволен приход и прераспределба на дозволениот приход до крајните корисници. | ||||||||
| 12. Методи на учење: Предавања и вежби со презентации и симулации, интерактивност на часовите, домашни задачи и изработка на проектни задачи. | ||||||||
| 13. Вкупен расположив фонд на часови | 3 + 2 + 0 + 0 | |||||||
| 14. Распределба на расположивото време | 180 | |||||||
| 15. Форми на наставните активности | 15.1. Предавања – теоретска настава | 45 | ||||||
| 15.2. Вежби, семинари, тимска работа | 30 | |||||||
| 16. Други форми на активност | 16.1. Проектни задачи | 30 | ||||||
| 16.2. Самостојни задачи | 30 | |||||||
| 16.3. Домашно учење | 45 | |||||||
| 17. Начини на оценување | 17.1. Тестови | 20 | ||||||
| 17.2. Семинарска работа/проект | 20 | |||||||
| 17.3. Активност и учење | 10 | |||||||
| 17.4. Завршен испит | 50 | |||||||
| 18. Критериуми за оценување | до 50 бодови | 5 (пет) (F) | ||||||
| од 51 до 60 бодови | 6 (шест) (E) | |||||||
| од 61 до 70 бодови | 7 (седум) (D) | |||||||
| од 71 до 80 бодови | 8 (осум) (C) | |||||||
| од 81 до 90 бодови | 9 (девет) (B) | |||||||
| од 91 до 100 бодови | 10 (десет) (A) | |||||||
| 19. Услов за потпис и полагање на завршен испит | Редовно посетување на предавањата и вежбите. | |||||||
| 20. Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и Англиски | |||||||
| 21. Метод на следење на квалитетот на наставата | Интерна евалуација и анкети. | |||||||
| 22. Литература | ||||||||
| 22.1. Задолжителна литература | ||||||||
| Бр. | Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||
| 1 | В. Борозан, П.Крстевски | Економија за инженери | Интерна скрипта | 2016 | ||||
| 22.2. Дополнителна литература | ||||||||
| Бр. | Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||
| 1 | Dubravko Sabolic | Uvod u mikroekonomiku | FER, Zagreb - Skripta | 2014 | ||||
| 2 | Dubravko Sabolic | Drzavna regulacija industruje | FER, Zagreb - Skripta | 2015 | ||||
| 3 | N.Gregory Mankiw | Principles of Microeconomics | Cengage Learning | 2015 | ||||








