Економија за инженери
1. Наслов на наставниот предмет |
Економија за инженери |
|||||||
2. Код |
3ФЕИТ09Л007 |
|||||||
3. Студиска програма |
ЕЕС |
|||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
|||||||
5. Степен |
Прв циклус студии |
|||||||
6. Академска година/семестар |
III/6 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 |
|||||
8. Наставник |
Д-р Весна Борозан |
|||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
|
|||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Стекнување на познавања за основните концепти и начинот на функционирање на пазарната економија, теоријата на претпријатија, типови на пазари, како и стекнување на поим за природни монополи и моделите за нивна регулација. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Основи на економијата: макроекономија и микроекономија. Основни концепти од пазарната економија: Моделирање на потрошувачката; Моделирање на производството; Маргинално производство, маргинални трошоци; Приход и профит на производителот; Еластичност на понудата; Пазарен еквилибриум, глобален оптимум и општествена благосостојба. Концепти од теоријата на претпријатија: Долгорочен и краткорочен пристап; Трошоци. Типови на пазари: Физички пазари централизирани пазари и децентрализирани – пазари на билатерални договори; Финансиски договори и пазари. Конкуренција: Зошто е потребна конкуренцијата? Пазари со несовршена конкуренција, Пазарна сила; Модели на несовршена конкуренција, потреба од заштита на конкуренцијата и регулација. Дефиниција за мрежна енергија, со фокус на електрична енергија; Природни монополи во електроенергетскиот сектор. Основи на регулацијата: Регулаторни модели; Дозволен приход и прераспределба на дозволениот приход до крајните корисници. |
||||||||
12. Методи на учење: Предавања и вежби со презентации и симулации, интерактивност на часовите, домашни задачи и изработка на проектни задачи. |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
3 + 2 + 0 + 0 |
|||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 |
|||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
45 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
30 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
30 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
30 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
45 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
20 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
20 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
10 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
50 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Редовно посетување на предавањата и вежбите. |
|||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
|||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети. |
|||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
В. Борозан, П.Крстевски |
Економија за инженери |
Интерна скрипта |
2016 |
||||
22.2. Дополнителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Dubravko Sabolic |
Uvod u mikroekonomiku |
FER, Zagreb - Skripta |
2014 |
||||
2 |
Dubravko Sabolic |
Drzavna regulacija industruje |
FER, Zagreb - Skripta |
2015 |
||||
3 |
N.Gregory Mankiw |
Principles of Microeconomics |
Cengage Learning |
2015 |