Дијагностика, испитување и заштита на електрични машини
1. Наслов на наставниот предмет |
Дијагностика, испитување и заштита на електрични машини |
|||||||
2. Код |
3ФЕИТ02Л002 |
|||||||
3. Студиска програма |
ЕАОИЕ |
|||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
|||||||
5. Степен |
Прв циклус студии |
|||||||
6. Академска година/семестар |
IV/8 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 |
|||||
8. Наставник |
Д-р Влатко Стоилков |
|||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
|
|||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Студентот ќе стекне знаења и вештини поврзани со дијагностиката на грешки и заштитата на електричните машини и трансформатори, како и методите за испитување на работните карактеристики и перформанси на вртливите и статичките електроенергетски уреди - електрични машини и трансформаторите. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Дијагностика и дијагностички методи кај вртливите машини – улога и цели. Профилактички методи за испитување на изолацискиот систем кај електричните машини и трансформаторите. Режими на експлоатација на електричните машини. Потреба, значење и начини на заштита на ЕМТ. Испитување на вртливи електрични машини и трансформатори (ЕМТ) – општ дел. Методи за испитување на електрични и неелектрични величини кај ЕМТ. Улога и значење на изолационите системи на ЕМТ. Директни и индиректни методи за испитување на ЕМТ. Определување на работните карактеристики на генераторите, моторите и трансформаторите. Одлики на паралелната работа на синхорони машини. Одлики и испитување на паралелната работа на трансформаторите. |
||||||||
12. Методи на учење: Предавања, лабораториски вежби, самостојно учење |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
3 + 0 + 2 + 0 |
|||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 |
|||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
45 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
30 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
0 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
45 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
60 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
5 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
10 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
5 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
80 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
редовно посетување на предавањата и активна работа на лабораториски вежби |
|||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
|||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети |
|||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Д. Христовски |
Испитување на електрични машини |
ЕТФ - Скопје |
1996 |
||||
2 |
С. Јовановски, Д. Христовски |
Лабпраториски практикум за испитување на електрични машини |
ЕТФ - Скопје |
1999 |