Дигитално процесирање на аудио
1. Наслов на наставниот предмет |
Дигитално процесирање на аудио |
|||||||
2. Код |
3ФЕИТ05Л011 |
|||||||
3. Студиска програма |
КХИЕ |
|||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
|||||||
5. Степен |
Прв циклус студии |
|||||||
6. Академска година/семестар |
III/6 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 |
|||||
8. Наставник |
Д-р Бранислав Геразов, Д-р Зоран Ивановски, Д-р Томислав Карталов |
|||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
|
|||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Запознавање со основите на дигиталното процесирање на аудио и методите и математичките алатки на кои тоа се базира. Познавање на принципите и постапките за продукција, складирање, емитување и репродукција на дигитални аудиосигнали, владеење со методи и техники за аудиокомпресија, како и со технологијата на протечно аудио. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Основи на дигитално аудио, предности над аналогното аудио, принципи на дигитализација на звукот, фреквенција на семплирање, надсемплирање, џитер, квантизација, резолуција и шум на квантизација, дитер, обликување на шумот; преглед на аудиосистеми и карактеристики, дигитален запис, битска брзина и компресија, Д/А аудио конвертори, аудио формати, аудио-CD и DVD-аудио, носачи на дигитални аудио записи, CD репродукција, аудио лента-DAT ; работа со аудиосигналите во дигитален домен; фреквенциски спектар на аудиосигналите, STFT и спектрограм; филтрирање на аудиосигналите, FIR, IIR, Notch филтри; процесирање на аудиосигналите базирано на доцнење, ехо, реверберација; Аудио ефекти; Компресија на аудиосигналите, психоакустика, PCM, кодни техники (FFT, DCT, subband, со и без загуба); стандарди MPEG-1,3; MP-3, AC-3, AAC, протечни техники; стандардни аудио интерфејси (USB, SPDIF); протечно радио (streaming) преку интернет, архитектура, сервери, протоколи; електронско генерирање на звук. |
||||||||
12. Методи на учење: Комбиниран начин на учење: предавања, аудиториски и лабораториски вежби, поддржани со презентации и визуелизација на концептите, активно учество на студентите преку тестови и задачи за решавање на час, проектни задачи, поканети гости предавачи. |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
3 + 1 + 1 + 0 |
|||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 |
|||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
45 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
30 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
30 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
|
|||||||
16.3. Домашно учење |
75 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
10 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
20 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
10 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
60 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Следење на предавањата и вежбите. |
|||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
|||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети. |
|||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Watkinson, John R. |
The Art of Digital Audio. 2nd Ed. |
Focal Press |
1999 |
||||
2 |
M. Kahrs, K.Branderburg |
Applications Of Digital Signal Processing To Audio And Acoustics |
Kluwer |
2002 |
||||
3 |
Udo Zölzer |
Digital Audio Signal Processing |
Wiley |
2008 |
||||
22.2. Дополнителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Lawrence Rabiner and Ronald Schafer |
Introduction to Digital Speech Processing |
Foundations and Trends in Signal Processing |
2007 |