Безжични мрежи и мобилни системи
| 1. Наслов на наставниот предмет | Безжични мрежи и мобилни системи | |||||||
| 2. Код | 3ФЕИТ10З007 | |||||||
| 3. Студиска програма | КТИ, ТКИИ | |||||||
| 4. Организатор на студиската програма | Факултет за електротехника и информациски технологии | |||||||
| 5. Степен | Прв циклус студии | |||||||
| 6. Академска година/семестар | IV/7 | 7. Број на ЕКТС | 6.00 | |||||
| 8. Наставник | Д-р Лилјана Гавриловска | |||||||
| 9. Предуслов за запишување на предметот | Ислушани: Безжични комуникации, Телесообраќаен инженеринг | |||||||
| 10. Цели на предметната програма (компетенции): Запознавање со концептите, примената и идните насоки на развој на безжичните мрежи и мобилните системи. Распознавање на основните функционални и технички карактеристики на различни мрежни концепти, технички решенија, архитектури и протоколи. Разбирање на глобалните развојни насоки во доменот на безжичните мрежи и мобилните системи. Самостојно решавање на проблеми од областа на безжичното омрежување. Тенденции на развој. | ||||||||
| 11. Содржина на програмата: Вовед и историјат. Основни поими (класификација, целуларен концепт, покриеност, интерференција, хендовер, итн.) Проблеми на спектар. Стандардизација. Типови на мрежи: безжични (cordless), целуларни, пакетски ориентирани, локални, сензорски, персонални итн. Архитектури и протоколи. Пристапни техники и концепт на RAN. Развој и карактеристики на xG генерации на мобилни системи (2G, 3G, 4G, 5G). Поддршка на IP. QоS. Сигурносни аспекти. Планирање и менаџмент на безжични мрежи. Иновативни омрежувања (M2M, IoT, IoE). Енергетски ефикасни омрежувања. Идни насоки на развој на безжични мрежи и мобилни системи. Хетерогени концепти. Нови стандарди. | ||||||||
| 12. Методи на учење: Предавања, аудиториски и лабораториски вежби, самостојна работа на проектни задачи и изработка на семинарски работи, посета на релевантни телекомуникациски компании, поканети предавања на експерти од телекомуникациската индустрија | ||||||||
| 13. Вкупен расположив фонд на часови | 3 + 1 + 1 + 0 | |||||||
| 14. Распределба на расположивото време | 180 | |||||||
| 15. Форми на наставните активности | 15.1. Предавања – теоретска настава | 45 | ||||||
| 15.2. Вежби, семинари, тимска работа | 30 | |||||||
| 16. Други форми на активност | 16.1. Проектни задачи | 30 | ||||||
| 16.2. Самостојни задачи | 30 | |||||||
| 16.3. Домашно учење | 45 | |||||||
| 17. Начини на оценување | 17.1. Тестови | 20 | ||||||
| 17.2. Семинарска работа/проект | 20 | |||||||
| 17.3. Активност и учење | 10 | |||||||
| 17.4. Завршен испит | 50 | |||||||
| 18. Критериуми за оценување | до 50 бодови | 5 (пет) (F) | ||||||
| од 51 до 60 бодови | 6 (шест) (E) | |||||||
| од 61 до 70 бодови | 7 (седум) (D) | |||||||
| од 71 до 80 бодови | 8 (осум) (C) | |||||||
| од 81 до 90 бодови | 9 (девет) (B) | |||||||
| од 91 до 100 бодови | 10 (десет) (A) | |||||||
| 19. Услов за потпис и полагање на завршен испит | Редовно посетување на наставата и аудиториските вежби и комплетно изработени лабораториски вежби | |||||||
| 20. Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и Англиски | |||||||
| 21. Метод на следење на квалитетот на наставата | Интерна евалуација и анкети | |||||||
| 22. Литература | ||||||||
| 22.1. Задолжителна литература | ||||||||
| Бр. | Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||
| 1 | M. Sauter | From GSM to LTE: An Introduction to Mobile Networks and Mobile Broadband | Wiley | 2010 | ||||
| 2 | B. Walke | IEEE 802 wireless systems: protocols, multi-hop mesh/relaying, performance and spectrum coexistence | J.Willey & Sons | 2006 | ||||
| 22.2. Дополнителна литература | ||||||||
| Бр. | Автор | Наслов | Издавач | Година | ||||
| 1 | J. Bannister, P. Mather, S. Coope | Convergence Technologies for 3G Networks: IP, UMTS, EGPRS and ATM | Wiley | 2004 | ||||
| 2 | E. Dahlman, S. Parkval and J. Skold | 4G, LTE-Advanced Pro and The Road to 5G | Academic Press | 2016 | ||||
| 3 | W. Xiang, K. Zheng and X. S. Shen | 5G Mobile Communications | Springer | 2016 | ||||








