Безжични комуникации
1. Наслов на наставниот предмет |
Безжични комуникации |
|||||||
2. Код |
3ФЕИТ10Л006 |
|||||||
3. Студиска програма |
ТКИИ |
|||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
|||||||
5. Степен |
Прв циклус студии |
|||||||
6. Академска година/семестар |
III/6 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 |
|||||
8. Наставник |
Д-р Венцеслав Кафеџиски |
|||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
Ислушани: Безжични канали, Дигитални телекомуникации 1 |
|||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Студентот ќе се стекне со фундаментални познавања на фединг канали, модулација и кодирање при рамен фединг, сигнали со проширен опсег и OFDM, интелигентни антени и MIMO системи и ќе се оспособи за разбирање на принципите на функционирањето на било кој постоен или иден безжичен телекомуникациски систем. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Поделба на large-scale и small-scale фединг. Слабеење од простирање во слободен простор. Емпириски модели. Засенување. Статистичка карактеризација на временски променливи канали. Рејлиев и Рајсов фединг. Детекција во услови на бавен, рамен фединг. Веројатност на испад. Типови на диверзитет и техники на комбинирање. Заштитно кодирање кај фединг канали: интерливинг и веројатност на грешка. Адаптивен пренос кај фединг канали: адаптивна предавателна моќност, адаптивна модулација, адаптивно кодирање. Клеточни системи. Сигнали со експандиран спектар со директна секвенца и фреквенциско скокање. Повеќекориснички системи со експандиран опсег. Модулација со повеќе носители. OFDM. Алокација на бити и естимација на канал. OFDMA и SC-FDMA. Антенски полиња и интелигентни антени. Типови на антенски полиња. МИМО системи - модел на канал и капацитет. Просторно временско кодирање и просторно мултиплексирање. Повеќекориснички МИМО и масивни МИМО. |
||||||||
12. Методи на учење: Преку предавања, аудиториски вежби, лабораториски вежби, домашно учење, проектни задачи, самостојни задачи, посета на компании и предавања од експерти од стопанството. |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
3 + 1 + 1 + 0 |
|||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 |
|||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
45 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
30 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
10 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
10 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
85 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
10 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
10 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
10 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
70 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Редовно посетување на наставата, аудиториските и лабораториските вежби. |
|||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
|||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети. |
|||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Венцеслав Кафеџиски |
Безжични комуникации |
Интерна скрипта ФЕИТ |
2016 |
||||
22.2. Дополнителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Андреа Голдсмит |
Безжични комуникации |
Кембриџ Универзити Прес |
2005 |
||||
2 |
Андреас Ф. Молиш |
Безжични комуникации, 2 издание |
Вајли |
2010 |