Анализа на ИКТ екосистем
1. Наслов на наставниот предмет |
Анализа на ИКТ екосистем |
|||||||
2. Код |
3ФЕИТ10З002 |
|||||||
3. Студиска програма |
ТКИИ |
|||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
|||||||
5. Степен |
Прв циклус студии |
|||||||
6. Академска година/семестар |
IV/7 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 |
|||||
8. Наставник |
Д-р Владимир Атанасовски |
|||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
|
|||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Разбирање на полето на ИКТ како екосистем во кој технологијата, економијата и корисниците се во длабока меѓусебна поврзаност. Анализа на интеракциите помеѓу сите релевантни актори во ИКТ екосистемот. Развој на ИКТ сервиси и уреди кои можат да ги исполнат корисничките потреби и да овозможат развој на успешни бизнис модели. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Опис на ИКТ како вид на екосистем. Анализа на интеракции помеѓу технологија, економија и корисници. Вовед во соодветна терминологија. Кориснички потреби и корисничко однесување и нивна корелација со ИКТ сервиси. Поим за eudemony. Влијание на квалитетот на мрежата врз искористливоста на сервисите и апликациите. Поим за Quality of Experience (QoE). Основни економски концепти зад понудувачите на ИКТ сервиси. Ценовна организација на мрежни сервиси и мрежна инфраструктура. Социјални системи и нивна улога. Апликациски и мрежни модели. Комбинирање на различни домени со помош на аналитичко моделирање на екосистем. |
||||||||
12. Методи на учење: Предавања, аудиториски и лабораториски вежби, самостојна работа на проектни задачи и изработка на семинарски работи, посета на релевантни ИКТ компании, поканети предавања на експерти од ИКТ индустријата |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
3 + 1 + 1 + 0 |
|||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 |
|||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
45 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
30 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
30 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
30 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
45 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
20 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
20 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
10 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
50 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Редовно посетување на наставата и аудиториските вежби и комплетно изработени лабораториски вежби |
|||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
|||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети |
|||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Kalevi Kilkki |
An Introduction to Communications Ecosystems |
CreateSpace Independent Publishing Platform |
2012 |
||||
2 |
M. Fransman |
The New ICT Ecosystem: Implications for Policy and Regulation |
Cambridge University Press |
2010 |
||||
3 |
S. Z. Asif |
Next Generation Mobile Communications Ecosystem: Technology Management for Mobile Communications |
Wiley |
2011 |