Електрични мотори
1. Наслов на наставниот предмет |
Електрични мотори |
|||||||
2. Код |
3ФЕИТ02Л008 |
|||||||
3. Студиска програма |
ЕАОИЕ |
|||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
|||||||
5. Степен |
Прв циклус студии |
|||||||
6. Академска година/семестар |
III/6 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 |
|||||
8. Наставник |
Д-р Горан Рафајловски |
|||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
Ислушани: Основи на електротехника |
|||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Оспособеност и компетентност во областа на примената и регулацијата на брзината и моментот на електромоторите во електроенергетиката. Компетентност при оптимален избор на соодветна индустриска апликација. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Теорија на електромеханичко претварање на енергијата во електричните мотори. Типови на електрични мотори. Статичка и динамичка анализа на мотор на еднонасочна струја (МЕС), Асинхрон мотор (АМ), Синхрон мотор (СМ) и Чекорни мотори (ЧМ). Моделирање на динамиката на електричните мотори со помош на МАТЛАБ/СИМУЛИНК софтверскиот пакет. Основни поими за регулација на брзината и ммментотна моторите. Анализа и Синтеза на регулационите кругови и избор на соодветен ПИД регулатор за оптимална регулација и нивна практична примена. Поим на адаптивна регулација и регулација со помош на модели (обсервери) |
||||||||
12. Методи на учење: Активно следење на наставата, предавањата и вежбите (лабораториски и аудиториски), усвојување на наставната материја со домашно учење |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
3 + 1 + 1 + 0 |
|||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 |
|||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
45 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
30 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
30 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
30 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
45 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
20 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
20 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
10 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
50 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Редовно следење на наставата (предавања и вежби односно реализирани активности под точка 15 и 16) |
|||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
|||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети |
|||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Горан рафајловски |
Електрични Мотори (динамика и управување) |
Универзитет Кирил и Методиј Скопје УКИМ |
12 |
||||
2 |
T. Kenjo |
Electric Motors and their control |
Oxford University press |
99 |
||||
3 |
Goran Rafajlovski, Mihail Digalovski |
DC Motors Dynamics and Control |
Scholar’s Press, Saarbrücken, Germany |
15 |
||||
22.2. Дополнителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
1. John Chiasson |
Modeling and high performance control of electric machines |
IEEE Press, John Wiley & Sons, Inc. Publication New York |
5 |
||||
2 |
2. Bose B.K |
Power Electronic and Drives, |
Prentice Hall, Englewood Cliffs, N.J |
86 |