Компресија и пренос на мултимедиски сигнали
1. Наслов на наставниот предмет |
Компресија и пренос на мултимедиски сигнали |
|||||||
2. Код |
3ФЕИТ10Л019 |
|||||||
3. Студиска програма |
ТКИИ |
|||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
|||||||
5. Степен |
Прв циклус студии |
|||||||
6. Академска година/семестар |
IV/8 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 |
|||||
8. Наставник |
Д-р Венцеслав Кафеџиски |
|||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
|
|||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Студентот ќе се стекне со теоретски и практични познавања на техниките и стандардите за кодирање (компресија) на говор, музика, слика и видео, дигитална телевизија, техники и протоколи за стриминг на мултимедиски сигнали, видео конференција и видео надгледување. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Компресија на податоци без загуби: Хафманово и аритметичко кодирање, техники базирани на речник (Лемпел - Зив кодирање). Вокодер методи за кодирање на говор: LPC, CELP и други. Трансформациско кодирање, кодирање на сигнали со подопсези и вејвлети. Кодирање на слика, постапки и стандарди. Кодирање на аудио. MPEG аудио кодирање: MP3, AAC, HE-AAC, xHE-AAC. Кодирање на видео: MPEG1, MPEG2, H261, H263, H.264/AVC, H.265/HEVC. Дигитална телевизија: терестријална, кабелска, сателитска. IPTV. Снабдувачи со содржина (Content Providers) и мрежи за доставување на содржина (Content Delivery Networks). Caching. OTT (Over The Top) снабдувачи и сервиси. Интернет телевизија. Видео стриминг. Live стриминг. Видео конференција и телеприсуство. Протоколи за стриминг во реално време. HТTP базирани стриминг протоколи. MPEG-DASH. Видео надгледување и примена. Пренос на мултимедиски сигнали преку мобилни системи од 4G и 5G. Caching: теоретски основи, мрежна архитектура, femtocaching, cashing во D2D мрежи. |
||||||||
12. Методи на учење: Преку предавања, аудиториски вежби, лабораториски вежби, домашно учење, проектни задачи, посета на компании и предавања од експерти од стопанството. |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
3 + 1 + 1 + 0 |
|||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 |
|||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
45 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
30 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
35 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
0 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
70 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
0 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
35 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
0 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
65 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Редовно посетување на наставата, аудиториските и лабораториските вежби. |
|||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
|||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети. |
|||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Венцеслав Кафеџиски |
Компресија и пренос на мултимедиски сигнали |
Интерна скрипта ФЕИТ |
2016 |
||||
22.2. Дополнителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Калид Сајуд |
Вовед во компресија на податоци, 4 издание |
Морган Кауфман |
2012 |
||||
2 |
Бени Бинг |
Видео кодирање и стриминг од следната генерација, 1 издание |
Вајли |
2015 |
||||
3 |
Вес Симпсон |
Видео преку IP: IPTV, интернет видео, H.264, P2P, WebTV и стриминг: комплетен водич за разбирање на технологијата |
Фокал Прес |
2008 |