Интелигентни ИКТ инфраструктури
1. Наслов на наставниот предмет |
Интелигентни ИКТ инфраструктури |
|||||||
2. Код |
3ФЕИТ10Л017 |
|||||||
3. Студиска програма |
ТКИИ |
|||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
|||||||
5. Степен |
Прв циклус студии |
|||||||
6. Академска година/семестар |
IV/8 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 |
|||||
8. Наставник |
Д-р Лилјана Гавриловска |
|||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
|
|||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Запознавање со карактеристиките на IoT мрежни концепти релевантни за изградба на ИКТ инфраструктури. Разбирање на концептот на кратко-дометни мрежи (сензорски мрежи, RFID, NFC) и персонално омрежување (PAN, BAN). Анализа и дизајн на ад-хок мрежи. Елементи на ИКТ инфраструктури и комуникации во облак. Способност за развој на IoT сервиси и апликации (примери). Тенденции на развој во насока на IoE. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Вовед. Персонални мрежи WPAN (Bluetooth). Сензорски мрежи (стандарди - IEEE 802.15.x, архитектури, протоколи, апликации). RFID, NFC. Базични концепти во ad-hoc безжични мрежи. MAC и рутирачки протоколи во ad-hoc мрежи. Концепт на Интернет на нештата (Internet of Things - IoT). Меѓумрежно поврзување во IoT. Поврзување во облак. Aпликации и сервиси поврзани со концептите на IoT (на пр. интелигентни домови, интелигентен транспорт, интелигентни градови.) Иден развој (Internet of Everything - IoE). |
||||||||
12. Методи на учење: Предавања, аудиториски и лабораториски вежби, самостојна работа на проектни задачи и изработка на семинарски работи |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
3 + 1 + 1 + 0 |
|||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 |
|||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
45 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
30 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
30 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
30 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
45 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
20 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
20 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
10 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
50 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Редовно посетување на наставата и аудиториските вежби и комплетно изработени лабораториски вежби. |
|||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
|||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети |
|||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
L. Gavrilovska, R. Prasad |
Ad-hoc networking towards seamless communications |
Springer |
2006 |
||||
2 |
S. Greengard |
The Internet of Things |
MIT press |
2015 |
||||
3 |
L.Gavrilovska,S.Krco,V.Milutinovic, I. Stojmenovic, R. Trobec |
Application and Multidisciplinary Aspects of Wireless Sensor networks: concepts, integration and case studies |
Springer |
2011 |
||||
22.2. Дополнителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
R. Prasad |
My personal Adaptive Global NET (MAGNET) |
Springer |
2009 |
||||
2 |
|
IEEE 802.15 standards |
|
|