Автоматизација на производни постројки и процеси
1. Наслов на наставниот предмет |
Автоматизација на производни постројки и процеси |
|||||||
2. Код |
3ФЕИТ01З001 |
|||||||
3. Студиска програма |
КСИАР |
|||||||
4. Организатор на студиската програма |
Факултет за електротехника и информациски технологии |
|||||||
5. Степен |
Прв циклус студии |
|||||||
6. Академска година/семестар |
IV/7 |
7. Број на ЕКТС |
6.00 |
|||||
8. Наставник |
Д-р Миле Станковски |
|||||||
9. Предуслов за запишување на предметот |
|
|||||||
10. Цели на предметната програма (компетенции): Цел на оваа дисциплина е оспособување на кандидатите за работа во индустриски постројки од различен тип. Со успешно завршување на предметот студентите ќе бидат оспособени: - Читање на индустриски управувачки шеми - Проектирање на алгоритми на управување за индустриски процеси - Проектирање на систем за автоматско управување на постројка. |
||||||||
11. Содржина на програмата: Општи аспекти на процесна автоматизација; Физички основи и карактеристики на технолошкиот процес Автоматизација на термоенергетски објекти, , Автоматизција на хидромеханички процеси, Транспорт на флуиди, Мешање на течности, Филтрирање и очистување на гасови, Загревање и ладење на течности во топлоизменувачи, Термоенергетски агрегати и согорување на фосилно гориво и гасни агрегати, Индустриска ладилна постројка, Автоматизација на процеси и постројки на дестилација, Автоматизација на постројка за сушење, Автоматизација на загревни и термички печки. |
||||||||
12. Методи на учење: Комбиниран начин на учење: предавања, подржани со презентации, проектни задачи, аудиториски вежби, сето тоа дополнето со посета на индустриски капацитети. |
||||||||
13. Вкупен расположив фонд на часови |
2 + 2 + 1 + 0 |
|||||||
14. Распределба на расположивото време |
180 |
|||||||
15. Форми на наставните активности |
15.1. Предавања – теоретска настава |
30 |
||||||
15.2. Вежби, семинари, тимска работа |
45 |
|||||||
16. Други форми на активност |
16.1. Проектни задачи |
30 |
||||||
16.2. Самостојни задачи |
30 |
|||||||
16.3. Домашно учење |
45 |
|||||||
17. Начини на оценување |
17.1. Тестови |
10 |
||||||
17.2. Семинарска работа/проект |
10 |
|||||||
17.3. Активност и учење |
10 |
|||||||
17.4. Завршен испит |
70 |
|||||||
18. Критериуми за оценување |
до 50 бодови |
5 (пет) (F) |
||||||
од 51 до 60 бодови |
6 (шест) (E) |
|||||||
од 61 до 70 бодови |
7 (седум) (D) |
|||||||
од 71 до 80 бодови |
8 (осум) (C) |
|||||||
од 81 до 90 бодови |
9 (девет) (B) |
|||||||
од 91 до 100 бодови |
10 (десет) (A) |
|||||||
19. Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Комбиниран начин на учење: предавања, подржани со презентации, проектни задачи, аудиториски вежби, сето тоа дополнето со посета на индустриски капацитети. |
|||||||
20. Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и Англиски |
|||||||
21. Метод на следење на квалитетот на наставата |
Интерна евалуација и анкети |
|||||||
22. Литература |
||||||||
22.1. Задолжителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Dale Seeborg, Thomas Edgar, Duncan Mellichamp |
Process Dynamics and Control |
Wiley |
2003 |
||||
2 |
William Y. Svrcek, Donald P. Mahoney, Brent R. Young |
A Real Time Approach to Process Control |
Wiley |
2006 |
||||
22.2. Дополнителна литература |
||||||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||
1 |
Brian Scaddan |
Wiring Systems and Fault Finding |
Elsevier |
2008 |