Машинско учење во процесирање на сигнали
Предмет: Машинско учење во процесирање на сигнали
Код: 3ФЕИТ05010
Број на ЕКТС кредити: 6 ЕКТС
Неделен фонд на часови: 3+0+0+3
Наставник: Проф. д-р Томислав Карталов
Цели на предметната програма (компетенции): Студентите кои го имаат ислушано овој предмет, треба да бидат оспособени за: - Да вршат декомпозиција, анализа, класификација, детекција и консолидација на сигнали. - Да развиваат соодветни модели за измерените/собраните сигнали/податоци. - Да одберат соодветна алатка за екстракција на карактеристики. - Да ги оценат предностите и недостатоците на одредена алатка за процесирање на сигнали, во рамките на зададен проблем. - Да ги имплементираат надгледуваните и ненадгледуваните техники за МУ, кои се изучувани во предметот. - Да одберат соодветен алгоритам за МУ, за конкретен проблем. - Да развиваат основни надгледувани и ненадгледувани модели за МУ. - Да ги оценат предностите и недостатоците на различните алгоритми за МУ.
Содржина на предметната програма: Репрезентирање на звук и слика. Линеарна алгебра. Репрезентирање на сигнали - Компонентна анализа. Eigen репрезентации: Eigenfaces. Зајакнување на слаби алгоритми. PCA (анализа со главни компоненти). ICA (анализа со независни компоненти). NMF (ненегативна матрична факторизација). Ретки NMF. Кластерирање. SVM (машини со носечки вектори). Мешавински модели и EM (максимизација на очекувањето). Линеарна регресија. Логистичка регресија. Маркови и скриени маркови модели. Невронски мрежи. Длабоко учење. Конволуциски мрежи.
Литература:
Задолжителна литература |
||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
1 |
C.M. Bishop |
Pattern Recognition and Machine Learning, 2nd Edition |
Springer |
2011 |
2 |
I. Goodfellow, Y, Bengio, A. Courville |
Deep Learning |
MIT Press |
2016 |
Дополнителна литература |
||||
Бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
1 |
R. C. Gonzalez, R. E. Woods |
Digital Image Processing, 3rd Edition |
Prentice Hall |
2008 |
2 |
L. Rabiner and H. Juang |
Fundamentals of speech recognition |
Prentice Hall |
1993 |